Dual Caliper stuntkit till Husa 650?

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
brap
Skulle vilja få tag på en dual caliper (alltså fäste för dubbla ok) till en Husa 650 -08. Nån som har tips på var jag hittar nån som passar? Borde ju funka med KTM-anpassade grejjer. Tips? :Bugar

Ktm och husa har inte samma okfäste så det passar inte nödvändigtvis. Känner faktiskt inte till några färdiga hållare till ktm eller Husa.

Hade det inte bara vart att modifiera med en dubbelbanjo istället för att svetsa som i övre länken?
Har alltid tyckt att det verkar onödigt med dubbelok...

Japp, efter mycket letande så verkar det billigaste och enklaste alternativet vara en adapter. Nu är det ju bara att hitta en som passar också. Är inte direkt byggar-bob själv. :D

Det här är annars ett alternativ. Ett bromsok med dubbla bromskretsar så man kan köra systemen oberoende av varandra. Enda nackdeelen är att detta är värsting racingvarianten för 15000kr

image.php

Det här är annars ett alternativ. Ett bromsok med dubbla bromskretsar så man kan köra systemen oberoende av varandra. Enda nackdeelen är att detta är värsting racingvarianten för 15000kr

image.php

Grymt, undrar hur många såna lösningar det finns...

Grymt, undrar hur många såna lösningar det finns...

Mig veterligen finns det bara på raceoken där man ju ibland åker med tumbroms.

Funderar på om man inte skulle kunna konstruera en snikvariant av ett KTM 950 bakok. De är ju 2 kolvs och ser ut enl följande:
001.jpg

Lägg sedan igen hålet som syns mellan de två kolvarna här med typ JB weld:
017.jpg

Gänga sedan upp ett nytt hål för en banjo även till andra kolven

Last edited:
Honda vtx 1800 har kombibromsar fram och bak , oken kan mkt väl ha dubbla ingångar.
Någon annan stor Honda ska ha samma , ev nyare vfr800

Vtx är inte ovanliga på skrotarna.

Kolla upp det.

Japp, efter mycket letande så verkar det billigaste och enklaste alternativet vara en adapter. Nu är det ju bara att hitta en som passar också. Är inte direkt byggar-bob själv. :D
Det är väl i princip bara att svetsa dit en m8(m10?) mutter på fotbromspumpen? :rolleyes:

Byggar-bob/folk med svetskunskaper brukar alltid finnas:tummenupp

Tack för tipsen! nu har jag ryckt i lite trådar på meksidan som kan assistera mig i projektet. Gett mig fan på att få ordning på detta innan säsongsstart. :D

Blackbirden har ju dubbla bromskretsar, kanske kan sno något från en sådan. Sittter väl nå liknande på VFR, finns en sån i delar på blocket.

Många använder moppeprylar.

Framförallt från Yamaha Aerox.

Skicka ett Pm till någon av stuntkillarna på forumet så hjälper dom säkert dig.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park