Du på den röda Honda vrf:en 1/7

frankan

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
r6 -99
Hoppas du kan ge dig tillkänna o berätta lite hur du tänkte när du vara millimetrar från att sitta i backluckan på min bil i fredags?
Kör nynäsvägen kl 11 förbi mcdonalds vid skogsyrkogården på väg in mot stan, är rätt mkt bilar och ser i det högra körfältet (det som kommer från statiol och som sedan blir bussfil) hur en röd vrf åker. Ligger just då i det mittersta körfältet och ska precis byta fil till det vänsta. Sagt och gjort så kikar jag i backsepgeln och döda vinkeln, blinkar lite hastigt och byter fält. Ungefär en millisekund senare hör man ett otrevligt ljud av ett låst däck o ser i backspegeln dig din idiot som har full sjå att inte dråsa omkul med vobbel och låst backdäck en bit bakom.
Kastar mig tillbaka i det andra fältet eftersom du din stjärna fortfarande e på väg i skaplig fart mot backluckan varpå du (ett under att du inte braka ner i asfalten) smeker sidan på bilen o kör upp framför mig. Sedan försökte du påskina med en min och uppspärrade ögon att det var MITT fel, vilket jag ju iofs tror du fattade att jag inte riktigt samtycke med ett väl valt finger.
Hoppas du tänker både en och två gånger innan du gör samma misstag och slutar i någons backlucka. Undrar om det bör nämnas att du körde med passagerare och utan skydd....

Du får nog skriva lite bättre, när jag läser texten så får jag en bild i huvudet av att du missar hojen (som byter fil snabbare än dig?) och att du svänger ut framför den i vänsterfilen. Men så antar jag att det inte var?

Var det inte du som skulle byta körfält? Vem är det då som är idioten?

Filbyten är bådas ansvar. Kör man storslalom med hoj (vilket har hänt lite då och då) och kör in i baken på en bil så lär man bli vållande till olyckan. Kör man dessutom utan skydd kan man ju undra om -"Jag hade rätt" hjälper...

Var det inte du som skulle byta körfält? Vem är det då som är idioten?

ok, ledsen för den luddiga förklaringen. Han kommer från det högra fältet och accellererar upp mellan bilarna bakom mig ungefär samtidgt som jag byter fil och ligger alltså inte i det körfält jag byter in till om det klarar upp några missförstånd? och jag behöver kanske inte nämna att det inte gick i lagstadgad hastighet...

Om du blinkar i god tid innan du ska byta körfält så är det enklare för dina medtrafikanter att planera sin körning.

vfr-grejen har väl hänt dock från påfart till vänsterfil men accar inte förrän jag är i rätt fil då det blir bökigt för motståndarna att se en om man eldar diagonalt.

Att sen många blinkersspakar är direktkopplade till ratten gör det ju inte enklare att förutse vad de andra ska hitta på men man har ju vant sig.

Henrik

1/7 :va är det inte 1/8 du menar :tungan annars är det ju typ 1månad sedan detta hände.....

Lite virrigt eller MYCKET :3freak Augusti 2008 e det nu ju :D

popcorn.gif

//Robin

Last edited:
Blinka i tid! , nu säger jag inte att du gjorde det men... man ska blinka i god tid och inte precis innan man byter körfält som många farliga trafikanter brukar göra.

Läste det där och tänkte samma sak.. Blinka och kolla en gång till. Det är inte samma procedur som på hoj.

jag har ju ett sprillans körkort

Blicken - pilen - filen är ju det man lär sig då

" blinkar lite hastigt och byter fält.........." är väl ungefär precis det som gör att man fullständigt lackar ur på sina medtrafikanter. Dessa nya fina bilar där blinkersen tänds i samma sekund som ratten vrids...

Tyvärr killen - men jag tror att det var mer än en vållande till den uppkomna situationen. ;)

Fast situationen hade inte uppkommit om inte hojen had hållit dubbel skyltad hastighet heller...

Alla jag känner som oftaklagar på livsfarliga medtrafikanter kör själva som idioter.

Sen träffar även jag på enstaka livsfarliga medtrafikanter, men då brukar jag först fundera på min del i situationen, sedan gorma om jag är fri från skuld...

Fast situationen hade inte uppkommit om inte hojen had hållit dubbel skyltad hastighet heller...

Alla jag känner som oftaklagar på livsfarliga medtrafikanter kör själva som idioter.

Sen träffar även jag på enstaka livsfarliga medtrafikanter, men då brukar jag först fundera på min del i situationen, sedan gorma om jag är fri från skuld...
Exakt. Låter ju som att hojen hade ganska hög hastighet. Då är motorcyklisten delaktig även om bilen inte hade blinkat alls.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti