Dtr som dör vid växling

superpeppe

The one and only
Gick med
28 Sep 2006
Ort
karlshamn
Hoj
En orange, och det är inte ktm!
När jag körde hem från flickan igår och så tyckte jag att den började den gå lite konstigt, tänkte att de kunde varit den gamla bensinen jag snodde från henne, så jag körde vidare..
Efter en stund så dog den helt, jag la i friläge igen och startade den, då varvade den friskt men så fort ja la i växel så dog den helt. Testade detta ett antal gr och de hände samma sak hela tiden..

Vad kan ha hänt igentligen?:va
Tack på för hand
MvH Peppe
 
Last edited:
Vet inte om det kan vara till någon hjälp men så hände det med min fiddy innan, kedjan hade hoppat för att bulten som spänner kedjan släppt.
 
Koppla ur stödkontakten.. Är den paj dör hojen när du lägger i växel

Slå ett kik på hur den är kopplad. Kanske behövs det byglas/sätta dit nåt motstånd
 
Last edited:
Vid stödet :-)

En kontakt som aktiveras när stödet fälls ner, som gör att motorn dör när du lägger i växel. Kanske räcker att gå på den/kontakterna med lite kontaktspray


:D jaa då vet jag, det ska jag testa, tack för svaret. återkommer med svar om det var felet.
 
Du lär få slå ett kik på hur kretsen är. Troligen räcker det inte att bara koppla ur den utan du får bygla ihopp det eller i allra värsta fall sätta ett motstånd

okej, får nog kolla på det imon.. när jag rullade hem den så träffade jag ett fyllo som hade kört mc i 20år. han sa att de kunde va kopplingen eller lamellerna, men jag vet inte:S
 
okej, får nog kolla på det imon.. när jag rullade hem den så träffade jag ett fyllo som hade kört mc i 20år. han sa att de kunde va kopplingen eller lamellerna, men jag vet inte:S



där har du problemet:tummenupp

det lär inte vara kopplingen, men om du vill vara säker själv så kan du ju prova å springa igång den. antagligen startar den inte då heller.

Vill du göra en grundlig genomgång så kollar du gnistan. finns det gnista så har den förmodligen skurit eller nåt annat trevligt. finns det ingen gnista är det ett elfel. stödkontakten är ett vanligt fel som jag själv hade kollat till att börja med.


har du inte en "side stand" lampa på instrumentpanelen? lyser den? gör den de har du problemet som i en liten ask. alltså stödkontakten nere vid stödet.
 
där har du problemet:tummenupp

det lär inte vara kopplingen, men om du vill vara säker själv så kan du ju prova å springa igång den. antagligen startar den inte då heller.

Vill du göra en grundlig genomgång så kollar du gnistan. finns det gnista så har den förmodligen skurit eller nåt annat trevligt. finns det ingen gnista är det ett elfel. stödkontakten är ett vanligt fel som jag själv hade kollat till att börja med.


har du inte en "side stand" lampa på instrumentpanelen? lyser den? gör den de har du problemet som i en liten ask. alltså stödkontakten nere vid stödet.

hehe, joo testa att springa igång den har jag också testat men det funkar inte heller, ska ner o koppa på denna stödkontakt nu. hoppas att de är det som är fel:confused:
 
hehe inget fel på en dtr från 1991:yoparty

detta är stödkontakten va:D









Och om jag har fattat det rätt så är den inte ens kontakt med stödet ? det är felet eller?:rolleyes:
 
:huvet :huvet
Blir man inte trött på sig själv>_< Efter många pilliga försök på den förbannade kontakten, så tänkte ja att jag skulle kolla vart sladden tog vägen. Följde den upp till under sadlen. Och såklart är kontakten där frånkopplad!


Aja tack för den hjälp man fick. Tråden kan nu låsas.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top