DTR Problem, förknasare

lindberg

Yamaha DT125R -03 DEP Pipes och YZ skärm
Gick med
25 Mar 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Yamaha DT125R -03 TILL SALU!!!!
Hej =)
Har ett litet problem. Har bytt munstycke idag i Dtr´n (Ifrån 240 till 250). Nu till problemet. Den är svårstartad när den är kall, Den går en stund och lägger av sen och håller på så i 5 min kanske. Sen när man är ute och kör och pressar en stund så dör den precis som när man får slut på bensin men bara vid fullgas och släpper man gasen lite så går den.
Vad kan det vara för fel?
 
lindberg skrev:
Hej =)
Har ett litet problem. Har bytt munstycke idag i Dtr´n (Ifrån 240 till 250). Nu till problemet. Den är svårstartad när den är kall, Den går en stund och lägger av sen och håller på så i 5 min kanske. Sen när man är ute och kör och pressar en stund så dör den precis som när man får slut på bensin men bara vid fullgas och släpper man gasen lite så går den.
Vad kan det vara för fel?



Har tummen mitt i handen men kan det komma förmycket soppa in i motorn? hänt med min MBX (finns inte mycket som inte har hänt med den)
 
Nej det kommer inte för mycket. En kompis har 250 i sin dtr med dep pipes. Men jag har även Wiseco Kolv och borrad luftburk (6 st hål gick bra innan jag byttemunstycke)
 
Jag kör med orginal nål.

Gick bara sämre då jag gick upp i storlek.
Den dog så fort ja fick upp varv.

Har dock giannellie men effekt ger det iaf.
 
tendenserna du beskriver tyder på en fet bestyckning. Titta till stiftet. ang förbränningen så kan du alltid prova ett hårdare stift så ska du se att det blir bättre.
 
lindberg skrev:
Hej =)
Sen när man är ute och kör och pressar en stund så dör den precis som när man får slut på bensin men bara vid fullgas och släpper man gasen lite så går den.

Det där låter som om den inte får tillräckligt med bensin till förgasen dvs bensintillförseln. Kolla filter/slangar och flotörerna...
 
Freddola skrev:
Jag kör med orginal nål.

Gick bara sämre då jag gick upp i storlek.
Den dog så fort ja fick upp varv.

Har dock giannellie men effekt ger det iaf.

hur va det nu hade inte dtr kylningen genom förgasaren? har för mig jag sett de på din å du sagt de :confused:
 
Ähh vafan jag gör det enda vettiga, byter tillbaka till original munstycke (240)
EDIT: Stavfel
 
Alex har inte en aning.
Stämmer nog inte såhär i efterhand dock är det en jävla massa slangar in i den :S.
Fattar dock inte vafför.
Kör orginal de funkar bäst =)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top