DT'n går för hjävla slöt...

Dizzy skrev:
nja, man kan ha den klassad som 5kwattare och få billigare försäkring, och då går det inte så mkt fortare :tomten
Är du säker , för om man kollar på mobile går dom flesta i typ 80...
 
På min DT125RE -98 och polarens DT125R -98 var det två strypningar:
YPVS:en (Avgasporten). Skruva bort kåpan på motorns vänstersida, lossa M6:an och lyft ut plastgrunkan med wirarna på. Sen vrider du axeln till avgasporten så att den passar mellan de andra två hörnen i plastgrunkan (Änden på axeln är som en romb). Annars öppnar inte avgasporten som den ska...
Svårt att förklara, men du förstår när du plockar isär det.

Sen är det en strypning precis i kröken också, en hylsa som sitter punktad, jag slipade bort punktsvetsarna med en roterande fil.
 
Tror starkt på YPVSen.. hört att vissa tyska importer inte ens har så man kan koppla i systemet..

Om hojen går bra upp till 90 kanske det är drevningen.. ?.. :rolleyes:
 
På svenska hojar sitter strypningen i avgas och en tjock topplockspackning. Din är ju tysklandsimporterad, så det borde vara nåt mer, förmodligen nåt med nån 80km/h gräns dom har i Tyskland. Om den verkar vara strypt på nåt mer ställe än dom svenska, så gå till en yamahaverkstad och fråga!
 
Tyska dtr:en tror jag har en speciel topp som gör att man får mindre komp.

vet inte du får plana den lr byta. :confused:
 
whitesnake skrev:
Tyska dtr:en tror jag har en speciel topp som gör att man får mindre komp.

vet inte du får plana den lr byta. :confused:

Lol på dig, annars e det bara med tjockare toppackning, men det visste du säkert redan. :rolleyes:
 
Tyrus skrev:
Lite mycke pengar...jag ska ha råd me kortet oxå :va

nej men nu ska vi se...

det sitter en plugg i kröken? tror knappast att ja kan få veck d..

jag har sett at det sitter en platta mellan cylinder festet och förgasaren..är det någon form av strypning?

och vad är cdi boxen igentligen?..satan va ja skänner mig okunnig :3freak

sen så är den ju tysk importerad och då skulle d vara nånting med topplocket, men vad? tjock packning? det ser inte ut som det i alla fall..

någon annan möjlig förklaring till varför det enbart står 89 på mätarn? :crash


kanske är mätarn som går fel haha :banana
 
Köp ett giannelli system på goetz från tyskland.

kmr lätt göra 130 om du kirrar det o ny topplocks packning.
Hört att de ska va de på tyskarnas hojjar.
ypvs tror jag ska va rätt på äldre hojjar än 02.
ej 02 utan 01 etc.

Har giannelli system på min o den gör 135 på mätarn på rak sträcka utan med vind lr lutning.
Enda probelemet är att den varvar sönder typ =).
Går o dra mätarn ut 140 om du har lite medvind lr nerför.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top