Dt125r varvrar ur direkt

Adde``

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
har ingen :P
Hej jag har en dt125 och jag har problem med att den varvrar ut nästan direkt 1- och 2 ans växel gå knappt o köra på den varvar ut direkt och jag undrar om någon vet vad de kan vara för fel

Adde`` skrev:
Hej jag har en dt125 och jag har problem med att den varvrar ut nästan direkt 1- och 2 ans växel gå knappt o köra på den varvar ut direkt och jag undrar om någon vet vad de kan vara för fel

för det första står det att du inte har nån hoj än... :va

för det andra e det väl inget å klaga över bara å växla å se glad ut... :kocko :rolleyes: :yoparty

whitesnake skrev:
min etta varvar oxå ut direkt och det är med en dt125r

visst är det bra??

DET SKA VA SÅ!!

det e ju fan öffröd ni åker, då varvar det ur snabbt ettan tvåan, då iaf ettan bara e en startväxel. kör ju aldrig på ettan.

Fluxir skrev:
visst är det bra??

DET SKA VA SÅ!!

det e ju fan öffröd ni åker, då varvar det ur snabbt ettan tvåan, då iaf ettan bara e en startväxel. kör ju aldrig på ettan.

precis man kör ju i sexan :)

min varvar ur direkt på alla växlar. men nu har jag drevat ner den. för så var de inte förut men så böt ja te deppipe rör då varvar den ur direkt och går inge fort heller. så hoppas det löser sej med nya drevet bak

Adde`` skrev:

Jo bakdrevet är lite slitet tänkte ta o byta de men visste inte vad som var fel :P tackar för alla svar

har samma "problem", förra ägaren (som var en tysk, om det har någon betydelse :D) drevade om den friskt, 14-38 är standard på crm, 13-40 rekommenderas av Honda för offroad, på min sitter 12-44 :3freak

toppar iallafall 110-120

EDIT: har inte provat att maxa den i 1an, men 20kmh låter rimligt.

Last edited:
Nisse Järnet skrev:
Den lär ju knappast gå fortare på 1:an om han stryper ur den.

Jo då varvar den ju högre...? Förövrigt förstår jag inte vad trådskaparen vill få fram??

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT