Dt125r Styling och trim projekt

Vad tycker du om det här projektet???


  • Antal röstningar
    0
Hallo
Det har inte hänt så mycket med dtn sen sista updateringen för ett nytt objekt är införskaffat en bultaco sherpa t350 en veteran trial:). Men jag har köpt ett 14 drev framm till en 510 kedja så det passar inte.:huvet Någon som vill köpa??
KTM stänka skall införskaffas snart. Jag har börjat slipa kåporna för lack men ska nog köpa nya. Jag har även tagit bort den dubbla toplockspackningen så nu gör den 130 förut 110 så det var ganska stor skillnad:yoparty
Är det någon som har något trimm liggandes tex trimpipa ginanelli jolly moto inte dep dock eller någon anat skojsigt:banana
 
angående startmotorn så kan det vara kolen i själva motorn som är slut.. eller också fel i någon kontakt, Jordning kanske, kan även vara så att du har för lite kräm i batteriet, eller hade du köpt nytt ? om du hör ett klickande ljud så är det iallafall något relä som slår till..
 
angående startmotorn så kan det vara kolen i själva motorn som är slut.. eller också fel i någon kontakt, Jordning kanske, kan även vara så att du har för lite kräm i batteriet, eller hade du köpt nytt ? om du hör ett klickande ljud så är det iallafall något relä som slår till..

JAg kolla startmotorn för ett tag sen och då såg jag att magneterna var krossade och det satt fast bitar i kanterna så jag letar efter en beg startmotor. Någon som har
 
Det var Kolen, köp bara nya kol, kostar ungefär 30kr.. sen rensar du bara ur hela startmotorn, man du kan dra ur solinoiden ur själva "höljet" och rensa bort allt skit..
 
Det var Kolen, köp bara nya kol, kostar ungefär 30kr.. sen rensar du bara ur hela startmotorn, man du kan dra ur solinoiden ur själva "höljet" och rensa bort allt skit..


Jag mistänker att startmotorn har blivit grovt misshandlad någon gång så magneterna är helt krossade. Måste man inte ha magneter för att startmotorn ska funka??
 
Jag mistänker att startmotorn har blivit grovt misshandlad någon gång så magneterna är helt krossade. Måste man inte ha magneter för att startmotorn ska funka??

Om jag inte misstar mig sitter det inga vanliga magneter i en startmotor utan en järnkärna eftersom att det är en elektromagnet. Har jobbat en del med elmotor och de vanliga felen är:
1. Jordfel. att issoleringen inte räcker till på någon av lindningarna. sitter 3 lindningar med koppartråd på en elmotor i regel.
2. olika stora motstånd på lindningarna. med andra ord så ska alla lindningar ha samma motstånd för annars måste de bytas. billigare att köpa en ny elmotor.
3. skev axel. den går inte runt för att den tappar kontakt eller att den helt enkelt tar imot någonstans.
4. Att kondensatorn är kass. sitter bara en kondensator om den är matad med 1 tråd.

Därså! du kan kolla om det är något av dessa fel, men jag kan inte garantera att det är något av dessa. lycka till och hoppas att du löser det! :yoparty
 
Jag mistänker att startmotorn har blivit grovt misshandlad någon gång så magneterna är helt krossade. Måste man inte ha magneter för att startmotorn ska funka??

Släng upp några bilder på den och vad som är trasigt.. Magneterna sitter avlånga och nästan lika långa som själva kåpan som kapslar in alla delar..
 
Felet är att magneterna krossade och dom största delarna är ungefär en halv cm i diameter. Orginalt är magneterna dyra och jag hittar inga pirat. Sen är kabeln som går ut från motorn ett jack i sig och det är eltejp över så jag tror det är bäst med anan.
 
Jag har börjat komma igång lite nu med den igen och jag ska beställa delar imorrn:yoparty
En KTM bakstänka (är det till KTMs 125a som passar?)
En lysdiod baklampa och reg plåtshållare
Och ett par sidkåpor till dt125x som jag tror och hoppas att dom passar.
:banana
Är det någon som har en snygg framlampa liggandes sån är jag intreserad:)
Samt att jag är intreserad av ett effektsystem :hojraket

Jag funderar lite på att köpa ett öppetfilter och ta bort luftburken, men kan man köra i regn om man har ett öppetfilter eller tar det in vatten?

Sen undrar jag vad som händer med värdet på hojen om man börjar kapa bort fästen för olika saker som jag inte har kvar?
 
så länge du har ett bra filter och oljar in det så ska det vara lugnt:)

Filterolja är bra att andvända även om man har vanliga filtret. Nackdelen med öppet är att det dricker mer för att få en liten effektskilnad.
 
Jag skal köpa mig ne svets och ag har gott vilse i djungeln av alla olika sorter jag vill ha en 1-fas för jag har inte tillgång till en 3-fas.
Jag ska använda svetsen till lita av varje blandanat att svetsa mc ramar och bilplåt.
Är det någon som har någon tipps?
 
Nyheter
CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

Back
Top