Hej min fabriksmoped har lagt av var helt död och hade ingen gnista. Bytte då tändspole, kabel,tändhat och stift och den har aldrig varit så lättstartad. Den funkade sedan bara 3 km sen går den som en rejält strypt 50cc ca 25km/h
Den går ej på tomgång, ungefår som om jag har knäckt kolven eller ringarna men så är inte fallet. Jag misstänker att det kan vara CDin för det verkar ha med tändningen att göra..... Någon med förslag på vad det kan vara och vart man kan få tag på en CDI till rätt pris....... någon som råkar ha en liknande DT i närheten eller har en CDI över ???? tacksam för hjälp
Den går ej på tomgång, ungefår som om jag har knäckt kolven eller ringarna men så är inte fallet. Jag misstänker att det kan vara CDin för det verkar ha med tändningen att göra..... Någon med förslag på vad det kan vara och vart man kan få tag på en CDI till rätt pris....... någon som råkar ha en liknande DT i närheten eller har en CDI över ???? tacksam för hjälp

Första gången höll ja på med fanskapet i säkert 30 min innan ja kom på det...ja vart helt slut efter att ha sprungit upp o ner för backar....