DT125-88 går mycket dåligt

gloiden

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fabriksmoped DT125 -88
Hej min fabriksmoped har lagt av var helt död och hade ingen gnista. Bytte då tändspole, kabel,tändhat och stift och den har aldrig varit så lättstartad. Den funkade sedan bara 3 km sen går den som en rejält strypt 50cc ca 25km/h
Den går ej på tomgång, ungefår som om jag har knäckt kolven eller ringarna men så är inte fallet. Jag misstänker att det kan vara CDin för det verkar ha med tändningen att göra..... Någon med förslag på vad det kan vara och vart man kan få tag på en CDI till rätt pris....... någon som råkar ha en liknande DT i närheten eller har en CDI över ???? tacksam för hjälp

Fråga hangman om råd. :rofl

Nej men seriöst nu. Har du kollat att alla kablar sitter ordentligt? rengjort förgasaern och munstyckena ORDENTLIGT? luft filtret? Finns mycket som kan ytra sig genom att den går kast.

tack för alla ideer ??????

Ja jag har kollat och mätt alla kablar/kontakter och mätt upp alla värden på spolarna och de har rätt värden , plockat upp och kollat/rengjort förgasare, kolv och reeds tömt och rengjort tank och nytt bränsle, kopplat bort dödarkabeln från tändningslås och dödaren mm det är därför jag misstänker att CDI n är trasig eftersom den tvärdör ibland men konstigt att den går lite ibland. Vad jag har hört bör den vara död eller bara gå om det är CDIn.

Några fler ideer ???

gloiden skrev:
Ja jag har kollat och mätt alla kablar/kontakter och mätt upp alla värden på spolarna och de har rätt värden , plockat upp och kollat/rengjort förgasare, kolv och reeds tömt och rengjort tank och nytt bränsle, kopplat bort dödarkabeln från tändningslås och dödaren mm det är därför jag misstänker att CDI n är trasig eftersom den tvärdör ibland men konstigt att den går lite ibland. Vad jag har hört bör den vara död eller bara gå om det är CDIn.

Några fler ideer ???

Det kanske är en moppe. :tungan

gloiden skrev:
den får bensin

Ja men e flottör nålen dålig så får den för mycket.

Annars ta en rulle silvertejp det är ju en dt då ska man använda dt fix,

Vad menar du med fabriksmoped? det e ju en lätt mc :fatta!

Edit: En sak som jag har råkat ut för många ggr är att jag glömt av att bensinkranen pekat mot avstängd :gnissla Första gången höll ja på med fanskapet i säkert 30 min innan ja kom på det...ja vart helt slut efter att ha sprungit upp o ner för backar....

NSR_MAN skrev:
har faktist råkat ut för den tabben ett par gånger :3freak

Satt o mecka med min en gång, 2 timmar, bytte tändstift, provade annan förgasare m.m, satte mig upp på den slöa skiten med ett gung, hörde inget skvalpande i tanken på grund av gunget som jag nämnde, fick några rysningar, öppnade tanklocket, snustorrt !
Vi va två st som satt o meckade (han skötte jobbet), vi fick oss i alla fall ett rejält skratt efteråt :D

Till ni som skriver svar.

Snälla prova med att läsa det jag skriver innan ni kommer med några fler ideer...... Den får soppa. och jag betvivlar att nålen blev så tvärdålig över natten att 125 an går sämre än en moped och ibland är det som du stänger av tändningen.....

gloiden skrev:
Snälla prova med att läsa det jag skriver innan ni kommer med några fler ideer...... Den får soppa. och jag betvivlar att nålen blev så tvärdålig över natten att 125 an går sämre än en moped och ibland är det som du stänger av tändningen.....

Det kan inte vara generatorn som spökar???

Wargen skrev:
Vad menar du med fabriksmoped? det e ju en lätt mc :fatta!

Edit: En sak som jag har råkat ut för många ggr är att jag glömt av att bensinkranen pekat mot avstängd :gnissla Första gången höll ja på med fanskapet i säkert 30 min innan ja kom på det...ja vart helt slut efter att ha sprungit upp o ner för backar....
jag lovar dig att jag har gjort värre.

på min första övningskörning i stadstrafik med körskola så glömde jag att ställa om kranen. tvivlar inte på att min lärare lärde sig några nya svordommar den dagen :D eftersom man var ganska så nervös så kändes det lite pinsamt också

-Rosen- skrev:
jag lovar dig att jag har gjort värre.

på min första övningskörning i stadstrafik med körskola så glömde jag att ställa om kranen. tvivlar inte på att min lärare lärde sig några nya svordommar den dagen :D eftersom man var ganska så nervös så kändes det lite pinsamt också

Min körskole lärare glömde det på sin. Säger en del om honom.

prulle skrev:
Min körskole lärare glömde det på sin. Säger en del om honom.
då hade jag sagt "ägd grappen". eller inte jag hade nog varit tyst men flinat grovt för mig själv :yoparty

Den lever igen det var pickup spolen utanfösvänghjulet...

Någon som har en aning om hur mycke olja det ska vara i gaffeln ???

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...