Dt strypning/problem

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Det är en DT 125r -89 med 12kw i papperet som går helkasst efter 7000rpm.
Är nästan som om det vore "strypt cdi-box" , är det något som brukar kunna sitta på dom dära? är som om det vore ett varvstopp, bryter ganska tvärt vid 7000 och börjar bara bluddra när man kör. Men går att plåga den över 7000 när man tomvarvar, upp mot 10 000 och det borde ju inte gå isf, om det nu var ett varvstopp där.

Ingen strypning kvar i kröken.

Vart brukar dom vara strypta? Fanns dom med 12kw ifrån fabrik eller omreggad efteråt?

Ingen tjocktopplockspacking o så som folk har skrivit om här heller..

Går verkligen inte att öka över just 7000 men under det går den fint, men är ganske trött.

YPVS:en verkar funka helt som den ska den också.

Fredrick skrev:
Det är en DT 125r -89 med 12kw i papperet som går helkasst efter 7000rpm.
Är nästan som om det vore "strypt cdi-box" , är det något som brukar kunna sitta på dom dära? är som om det vore ett varvstopp, bryter ganska tvärt vid 7000 och börjar bara bluddra när man kör. Men går att plåga den över 7000 när man tomvarvar, upp mot 10 000 och det borde ju inte gå isf, om det nu var ett varvstopp där.

Ingen strypning kvar i kröken.

Vart brukar dom vara strypta? Fanns dom med 12kw ifrån fabrik eller omreggad efteråt?

Ingen tjocktopplockspacking o så som folk har skrivit om här heller..

Går verkligen inte att öka över just 7000 men under det går den fint, men är ganske trött.

YPVS:en verkar funka helt som den ska den också.
Om dom gjorde det redan 89 vet jag inte, men tidiga 90:or ströps till 12kw för att klara avgas/ljudkrav.

Rent spontant så skulle jag säga att avgasporten krånglar om den går kasst efter 7000rpm, men kan inte säga säkert.

Okej! men nu varvar den ur hyffsat fint men fattas fortfarande effekt så vart sitter strypmingen?

KalleNorton skrev:
Om dom gjorde det redan 89 vet jag inte, men tidiga 90:or ströps till 12kw för att klara avgas/ljudkrav.

Rent spontant så skulle jag säga att avgasporten krånglar om den går kasst efter 7000rpm, men kan inte säga säkert.

Saker po att du fott bort strypning i avgasroret.
Det ar so med alla dt-125 aven min 01a och min kompis 02a att den knappt gor att varva over 7rpm.

men jag bestellde ett giannelli system fron tyskland och sen gick den som ett skott anda till 10 000 rpm utan nogra som helst andra andringar.
So det moste vara pluggen som spokar for dig!

ja har en -89 o den var 12 kW orginal...så ja fick strypa den o regga om den för att för i överhuvudtaget köra den....den gick oxå j*vligt segt efter 7000 rpm..har effektsystem nu men den är fortfarande seg efter 7000 varv så de får du nog leva med

Det är möjligt att din hoj är strypt i avgasporten! Det går att flytta startläget nämligen. Man öppnar alltså avgasporten mer men justeringsläget är det samma som det innan varit. Snacka med din Yamaha verkstad, de vet!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!