DT:n äntligen klar!

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Jao, nu är moppen ihopskruvad. Nya lager i motorn, nya packboxar, nya lameller, hårda kopplingsfjädrar som är spännda ännu mer, nya packningar, ny kolv (inkl ringar), honad cylle, ny olja och ny kickass-kylvätska!!!! (WOW):p.
Nytt styrlager, dom nya däcken och nya bromsbelägg fram åker på när som helst också.
Har kört in den 1.2mil redan, jättekul :p

Nisse Järnet skrev:
Jao, nu är moppen ihopskruvad. Nya lager i motorn, nya packboxar, nya lameller, hårda kopplingsfjädrar som är spännda ännu mer, nya packningar, ny kolv (inkl ringar), honad cylle, ny olja och ny kickass-kylvätska!!!! (WOW):p.
Nytt styrlager, dom nya däcken och nya bromsbelägg fram åker på när som helst också.
Har kört in den 1.2mil redan, jättekul :p

Nisse!! Nu måste du lägga upp lite bilder från motorn! :)
Du lovade, så nu blir du tvungen. :whip

Annars :whip

Btw så blev jag jagad av farbror blå nyss :crash :skrämd
Eller, inte farbror blå. Dalarnas säkerthets bla bla nånting på
våran camping... Men de va lika läskigt ändå. Men men, de e nice med lite spänning i livet! :D :tummenupp

Men det är inte slut med stylingen än va, finns väl massor att styla på en dt :crash

kaZmur skrev:
Men det är inte slut med stylingen än va, finns väl massor att styla på en dt :crash
Typ, ja! Men orka...den går ju inte fortare av det eller hur? Och man sitter ju inte heller och kikar på hojen när man kör, så dom som tittar på den får väl tjacka grejer isf! :D

Re: Re: Re: DT:n äntligen klar!

Nisse Järnet skrev:
Öhm, hade inge batt i kameran..men ja kan ta en bild nu när den är ihopsatt? :)

Grrr :whip Men vad säger du? Är det krånligt? Tror du jag fixar det? Jag kan ju somsagt en hel del, har skruvat isär min moped några gånger. Fast motorn har jag aldrig skruvat på... Alltså sjävla motorn, cylinder och sånt har jag ju pillat på :D

Re: Re: Re: Re: DT:n äntligen klar!

peak skrev:
Grrr :whip Men vad säger du? Är det krånligt? Tror du jag fixar det? Jag kan ju somsagt en hel del, har skruvat isär min moped några gånger. Fast motorn har jag aldrig skruvat på... Alltså sjävla motorn, cylinder och sånt har jag ju pillat på :D
Köp en Haynes mekbok så klarar du dig fint! Läs igenom allt innan du börjar.

Last edited:
Re: Re: Re: Re: Re: DT:n äntligen klar!

Nisse Järnet skrev:
Köp en Heynes mekbok så klarar du dig fint! Läs igenom allt innan du börjar.

Vart hittar man en sån då?

Aha, nu hitta jag haynes hemsida... tillverkar dom böcker för varje fordon som finns eller? hitta en för min moppe... men jag trodde du mena att haynes mekbok var typ en allmän bok om motorer med lite tips och sånt :)

btw

Hittar ingen svenskutgåva... är det svårt att förstå om man e lite halvbra på engelska... eller, jag är väl ganska bra... men kan tänka mig att de används mycket kostinga ord och termer om vissa delar och sånt typ som man aldrig lärt sig...

till min haynes manual som jag köpte till mt5:an fick jag med en tunn bok med glosor i :)

Back