DT 125 strypning

Glow

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Stavanger
Hoj
Suzuki DR400
har en DT 125 -91 som inte varvar mer än 8-8,5k rpm. undrar därför om det finns ngn cdi strypning ?
Köpte den för en månad sen, är inte säker om den är avstrypt. den toppar runt 100 enligt mätaren så jag gissar på att den är strypt?
Har kollat början av avgassystemet men har inte sett ngn strypning.

råkade bli dubbelt inlägg =/
 
Last edited:
På de flesta Dt så ser man inte ens pluggen i kröken imed att den sitter en bit in i svängen liksom, det är ju därför många köper effektsystem, likväl jag :P.
För annars måste man skära ner kröken plocka pluggen och svetsa ihop den igen..

Varven låter ju som den är strypt tror min låg där också ca 7-8000.
 
din dt är stryp, jag har själv en 91:a som är ostrypt, det är däremot nte ag som har avstrypt den, de är någon tidigare ägare. strypningen ska sitta i mynningen på kröken, alltså där kröken går ihop mot cylindern:P
 
ok. jag fixade just YPVS strypningen och det blir ganska stor skillnad. kommer att beställa effektrör snart. har just beställt lite styling till den ;D
svårt att veta vilket effektrör jag ska ha. Dep-rör kostar 3000:- eller?
 
vad gjorde du med ypvs'en ?

din dt är stryp, jag har själv en 91:a som är ostrypt, det är däremot nte ag som har avstrypt den, de är någon tidigare ägare. strypningen ska sitta i mynningen på kröken, alltså där kröken går ihop mot cylindern:P

på min sitter den i böjen på kröcken det är bara på dom äldre som den sitter i början vet ej om 91an till hör den katogrien


svårt att veta vilket effektrör jag ska ha. Dep-rör kostar 3000:- eller?

runt det priset skulle jag tro finns billigare men dom är ofta från andra länder mer frakt kostnad tror jag det är då
 
Last edited:
3040537 På de flesta Dt så ser man inte ens pluggen i kröken imed att den sitter en bit in i svängen liksom, det är ju därför många köper effektsystem, likväl jag :P.
För annars måste man skära ner kröken plocka pluggen och svetsa ihop den igen..

Varven låter ju som den är strypt tror min låg där också ca 7-8000.
inte på dom gamla, cp pluggen kom 03 tror jag.

3040869 jag hittade en sida om hur man avstryper dt: http://www.dtr125.net/tuningf.htm

jag har sett dep rör för $150 typ. vet inte hur mkt det kostar med frakt dock.
den där sidan är bra. det står PRECIS hur man kan göra när man fixar med ypvs:en osv.
 
Last edited:
Den kan vara tyskimporterad å då vettefan vars strypningen är, vissa säger att man måste byta topplock

ok. jag fixade just YPVS strypningen och det blir ganska stor skillnad. kommer att beställa effektrör snart. har just beställt lite styling till den ;D
svårt att veta vilket effektrör jag ska ha. Dep-rör kostar 3000:- eller?

Hur fick du till ypvs:en? jag har hört att den går svin bra om man ställer den rätt, men att man inte ska pilla för om det blir fel kanske den inte går alls?
 
Last edited:
ja plockade bort YPVS strypningen. ganska lätt, följde bara instruktionerna från DTR125.net. bara pilla det åt sidan och vrida saken ett half varv. blir bättre drag i den på högre varv.
stor skillnad mot innan. :Rockbanan
 
tror inte dom är det... kan vara dom nya som är det isåfall... men i mina papper står det bara att kröcken och toppen är strypta. men jag är inte helt säker :va

avgasröret är strypt. toppen är strypt på tyskimporterade.
YPVS-grejjen är strypt genom att den sitter 180 grader fel för att inte ge full effekt :mattias
 
önska hangman vore här och kubde förklara, hans dt gjorde ju 140 vid 8500 rpm och acca om en dr 650 :rolleyes:
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top