dt 125 r kan den gas resa sig på 1an otrimmad?????

joel_dt125

The king of Dt
Gick med
16 May 2005
Hoj
Dt125r
tjenare alle sammans ja har en dt 125r 02 som kan gas resa sig på ettan så att man kommer upp i "tolv" läget...
min polare gas stegrade med den kanske femton meter :yoparty ja gjorde kanske fem :rolleyes:
ni som har en sådan 125 kan ni gas resa den på ettan????

Ända sättet att få mitt framhjul att lätta lite utan koppling är när man accelrerar fullt, växlar från 1:an till 2:an utan koppling reser den sig 1 decimeter ungefär... Så att göra 12:a på bara gas.. Inte med min hoj iaf.

EDIT: Och jag har värsta ultramegasuperduperhäftiga trimmet på min också; effektavgas!

Last edited:
Jag är otroligt tveksam på att den gasreser upp till en tolva.

Vad har du för drevning isf?

Gasres är när man bara sitter helt vanligt och vrider på rullen så att den går upp. Inget ryck eller sitta längre bak.

Om den gasreser av sig själv borde ni väl ha kommit lika långt... Eller?

Paradoxy skrev:

Gasres är när man bara sitter helt vanligt och vrider på rullen så att den går upp. Inget ryck eller sitta längre bak.

Håller med.. Att en DT gasreser så mycket låter vääldigt konstigt, om du har den orginal.

Paradoxy skrev:

ja men han vågar mer än mig så ja slog av på gasen ja e lite feg av mig....:rodnar mest med tanke på min mc

KalleNorton skrev:
Håller med.. Att en DT gasreser så mycket låter vääldigt konstigt, om du har den orginal.

de e de jag undrar över ja har orginal drev men den kanske kan vara trimmad de var därför jag undrade för min polare har en dt 125 r från spannien som går sämre än min,.....

det som jag menar med att jag kan få upp min på bakhjulet är :
man ligger på 5-6 000 varv. rycker till (inte allt för mkt) & ger på gas, då går den ju upp hur enkelt som helst :)

granath_ skrev:
det som jag menar med att jag kan få upp min på bakhjulet är :
man ligger på 5-6 000 varv. rycker till (inte allt för mkt) & ger på gas, då går den ju upp hur enkelt som helst :)
ja, men då rycker du ju. En gaswheelie är en wheelie utan ryck/koppling. Bara gas.

När jag körde lektioner på en strypt dt och skulle göra svängen i konbanan drog den upp på bakhjulet lite grann, strypt..

KalleNorton skrev:
Ända sättet att få mitt framhjul att lätta lite utan koppling är när man accelrerar fullt, växlar från 1:an till 2:an utan koppling reser den sig 1 decimeter ungefär... Så att göra 12:a på bara gas.. Inte med min hoj iaf.

EDIT: Och jag har värsta ultramegasuperduperhäftiga trimmet på min också; effektavgas!

En ända sitter man på, det ordet du söker är ENDA! :fatta!

går lätt att gasa så den reser sej oxå, gäller att man ligger på rätt varv, men då är min ostryp oxå .

Solid snake skrev:
Det kan du ge dig fan på. :banana

Eftersom du gör den bananen så ofta så tänker jag på dig varje gång jag ser den...

2607sh.gif
bananfucker9lj.gif

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!