Dt 125 el annan 125a

  • Thread starter Thread starter Snowman89
  • Start date Start date

Snowman89

Guest
håller på och tar A1 kortet just nu och jag har en XL 125R -86 just nu 4t, ingen enorm effekt men den duger just nu.

Jag tänkte köpa nån annan sen när jag väl fått kortet, jag skulle helst vilja ha en dt125r begangnad under 20k men såg att dom bara har enkolvs ok så hur är frambromsen?
går det att göra stoppisar med den och hur är försäkringen på en sån?

vad finns det annars för 125or under 20k?
 
Du ska inte räkna med bra bromsar på offroadmaskiner och inga stoppies heller men det ska gå. Finns bildbevis här från forumet på folk som gjort stoppies med DT original.
Andra alternativ är ju crm, kdx, mtx, tsr.
Min personliga favorit är utseendemässigt kdx med USD gaffel fram :Bugar
Dämpningen på CRM verkar vara den mäst omtalade
Bottendraget i DTn ska vara väldigt bra likaså även på mtx.
Crm är väldigt toppig med all effekt på högre varv men den går fortast också, riktigt fort. det är mitt andra val gällande utseende.
Detta är min uppfattning.
 
se press bild :yoparty

försäkringen på min var kannon, men det kan vara för att den stog på pappa uppe i helsinglands skogar :rolleyes: detta törs jag erkänna nu när jag sålt den :näsblod

men om du vill ha en 125cc med extremt vrid & topp så köp min rg :gnissla :tungan


tog med en till .
 

Bifogat

  • stoppie nofoot v.JPG
    stoppie nofoot v.JPG
    24.3 KB · Visningar: 111
Last edited:
granath_ skrev:
se press bild :yoparty

försäkringen på min var kannon, men det kan vara för att den stog på pappa uppe i helsinglands skogar :rolleyes: detta törs jag erkänna nu när jag sålt den :näsblod

men om du vill ha en 125cc med extremt vrid & topp så köp min rg :gnissla :tungan


tog med en till .
funkar ju fint dedär.. :tummenupp
 
Snowman89 skrev:
håller på och tar A1 kortet just nu och jag har en XL 125R -86 just nu 4t, ingen enorm effekt men den duger just nu.

Jag tänkte köpa nån annan sen när jag väl fått kortet, jag skulle helst vilja ha en dt125r begangnad under 20k men såg att dom bara har enkolvs ok så hur är frambromsen?
går det att göra stoppisar med den och hur är försäkringen på en sån?

vad finns det annars för 125or under 20k?
De enda offroad-125:orna jag provat är DTR (som jag har) och KDX. Varför jag valde DTR framför KDX var att KDX:ens frambroms var helt värdelös. Ungefär som att bara använda bakbromsen på nuvarande hojen. :näsblod
Som philsson sa, har nog DT bäst bottendrag av de flesta 125:or, men inte mest effekt. Och stoppies, det går bra med DT! :tummenupp
 
såg ju väldigt bra ut det där, hur är det med dom äldre modellerna av dt125 då?

skulle bli väldigt glad om någon med en dt125 runt 00 skulle kunna skicka deras regnummer så jag kan kolla försäkring!

edit: hur är det med reservdelar?
lätt att få tag på grejer till mtx,crm, kdx, dtn?
kostar dom ungefär lika också?
 
Last edited:
KalleNorton skrev:
De enda offroad-125:orna jag provat är DTR (som jag har) och KDX. Varför jag valde DTR framför KDX var att KDX:ens frambroms var helt värdelös.
Måndagsex?. dåligt med vätska, slut på bromsbeläggen? olja på skivan?.. kan vara mycket. Det ska inte va kassa bromsar..
 
Snowman89 skrev:
såg ju väldigt bra ut det där, hur är det med dom äldre modellerna av dt125 då?

skulle bli väldigt glad om någon med en dt125 runt 00 skulle kunna skicka deras regnummer så jag kan kolla försäkring!

edit: hur är det med reservdelar?
lätt att få tag på grejer till mtx,crm, kdx, dtn?
kostar dom ungefär lika också?

äldre ? menar du upp till 04 då ? :3freak
 
Min crm går finfint att göra stoppies med efter att jag köpte en stålomspunnen slang. Grymmt (om man jämför med innan) bett!
 
philsson skrev:
Måndagsex?. dåligt med vätska, slut på bromsbeläggen? olja på skivan?.. kan vara mycket. Det ska inte va kassa bromsar..
Bromsbelägg var det inte, inte vätska heller, det kollade vi. Olja på skivan vet jag iof inte, men vem är så dum och kletar in skivan med olja? Enda egentliga anledningen jag kan komma på skulle vara att dom inte luftat bromsarna på hojen sen den var ny. Men den borde ändå vara bättre. Usch vad dålig den var....
 
KalleNorton skrev:
Bromsbelägg var det inte, inte vätska heller, det kollade vi. Olja på skivan vet jag iof inte, men vem är så dum och kletar in skivan med olja? Enda egentliga anledningen jag kan komma på skulle vara att dom inte luftat bromsarna på hojen sen den var ny. Men den borde ändå vara bättre. Usch vad dålig den var....
tror han menade att det hade kommit olja på bromsskivan från framgaffeln pga trasiga packboxar
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top