DRZ400e, WR400(426) eller KTM 520?

Men ktm400 är väl en 525 med mindre cylindervolym? Vad jag förstått? Tycker därför bara de är onödigt dyra...?
Jag är också ganska inne på KTM jusat för priserna på delar...

DRZSM skrev:
2363306 Det var en DRZ 400E han frågade om!
Den har FCR, högre komp, andra kamaxlar osv. och är inte fullt så touringutrustad som S modellen.
det var som fan, då har man lärt sig nått nytt:Bugar

Busaberg skrev:
2365054 Ja fabriksuppgifterna är verkligen att lita på:rolleyes: I Dirtbikes endurotest där dom vägde hojjarna blev det följande resultat:
DRZ elstart:125kg
DRZ kick:118kg
KTM 450:115kg
Åfan, trodde alla fabriksuppgifter ang. vikt o effekCt stämde på pricken ;-)
Det är en viss skillnad mellan S o E varjefall, både effekt o viktmässigt, det var det jag ville få fram :tummenupp

Hur är generatorerna? Jag tänkte driva ett hjälmlyse, det borde väl alla orka med? Ev. också handtagsvärme.

-PLM- skrev:
2365350 Hur är generatorerna? Jag tänkte driva ett hjälmlyse, det borde väl alla orka med? Ev. också handtagsvärme.
förra ägaren till min cykel hade satt dit ett batteri och kört med hjälmlyse och han sa att det funkade bra

Känns som KTM 400/450 och 520/525 är hojen jag ska ha.
Vad är skillnaderna mellan dessa? Vad uppdaterades mellan åren? Är de äldre lika bra om de är renoverade? Vad gjordes på chassie och plast?

-PLM- skrev:
2365574 Känns som KTM 400/450 och 520/525 är hojen jag ska ha.
Vad är skillnaderna mellan dessa? Vad uppdaterades mellan åren? Är de äldre lika bra om de är renoverade? Vad gjordes på chassie och plast?

Jag tror isåfall att du ska ha 400 eller 520/525. 450'in är något extrem, den är mer för elitåkare.

Jag har en kompis som ville köpa det värsta (450 SX), han ångrar sig idag pga att den är för jobbig att köra.

-PLM- skrev:
2365574 Känns som KTM 400/450 och 520/525 är hojen jag ska ha.

det jag kan säga är väl att 450 och 525 har typ samma antal hk. 525 ska ha lite mer vrid dock tror jag. dock är det mycket större marginaler i 525 så den motorn ska hålla mycket bättre. man måste byta kolv dubbelt så ofta i 450 som 525 tex.

jag har några kompisar som kör honda crf 450 crossar som jag brukar åka med. jag måste faktiskt säga att ifall jag inte ägde någon ktm 525 så skulle jag köpa en honda 450 istället för den verkar gå precis lika bra som 525 men är lite smidigare. dom ligger klart bra i pris också. verkar va en ruggit bra hoj. kompisarna har haft sina i två år och dom har typ inte gjort något annat än bytt olja på dom och inget har gått sönder.

Jag kör enduro med en drz400s (fast den är moddad för att likna en e) Hojen funkar kanon i steniga och tighta partier så väl som på grusvägar. Körpolarna kör bla yz250 och husquarna 125 och vi håller samma tempo. Har tidigare kört 250 2-t och har precis lika skoj på drz:an. Vet inte vad det är för serviceintervaller på e-modellen, men om man landsvägskör en drz400s så är det oljebyte 600mil och ventiler 2400 tror jag det var.

Nackdelar:
-Tyngre än de riktiga racemaskinerna.
-Kass framfjädring, ffa om man ska till och hoppa på crossbana.

Fördelar:
-Tung= bra träning.
-Extra kul när man lyckas köra ifatt en på pappret snabbare hoj.
-Långa serviceintervaller.
-Pålitlig och har el-start.
-Lv-reg

Grejer som är gjort på min för att passa bättre i skogen:
Annan förgasare, plasttank, omdrevad och har tagit bort en massa dövikt ex. passagerarfotpinnar, backspeglar och annat junk.

Var kan man hitta serviceschema för 520/525? Det är ju en del som ska bytas vid givna timmar vad jag förstått? Hur mycket kan man tumma på dessa timmar (tex kolvbyte och lagerbyte) om man kör på motionsnivå?
Har en kompis med 525 som kört 250timmar utan att göra annat än olja + ventilkoll och den går fortfarande som ny.... Fast lär väl rasa snart.

På EXCerna så skiljer det inte någonting mellan 525 och 450 förutom kolv och cylinder, jag gjorde om min 450 till en 525 samma förgasare och bestyckning. Så mellan dom är det ingen skillnad i service intervaller. Dock på 450sx sitter det 95mm kolv(samma borrning som 525) och den har kortare slag. Så på en motionsnivå så ser jag ingen anledning att byta kolv dubbelt så ofta som på en 525!

*/ ?>
Back