Hejsan alla!
Då vart polaren och köpte sig en DRZ400e -00
Dock beter den sig inte som den skall.
På tomgång rusar motorn precis som en tvåtakt drar tjuvluft
går upp till ca 3-4 tusen varv sedan efter ca 5 sekunder går den långsamt ner till tomgång.
Men när man skall starta den med choken så tar de några varv med elstarten så går den igång tillslut, då är de hög tomgång (som förväntat med choken i)
Sedan när man drar av choken så går tomgången ner en aning, så gasar man till så ligger den kvar på högtomgång sedan sakta går den ner.
Vad kan detta bero på? Beter sig så även när motorn är varm.
Tidigare ägare har varit döv och har därav inte känt av denna effekt (påstår han)
Sedan märker man även ibland när man skall starta den så avger den sig avgasknallar, det smäller till som satan ifrån avgasröret, lite som en Yamaha DT50 kunde göra ibland när den baktände så att säga
Något tips där vad det kan bero på detta? Min teori säger att förgasaren är för snålt bestyckad.
Vet ej om detta är rätt postat, men testar.
Då vart polaren och köpte sig en DRZ400e -00

Dock beter den sig inte som den skall.
På tomgång rusar motorn precis som en tvåtakt drar tjuvluft
går upp till ca 3-4 tusen varv sedan efter ca 5 sekunder går den långsamt ner till tomgång.
Men när man skall starta den med choken så tar de några varv med elstarten så går den igång tillslut, då är de hög tomgång (som förväntat med choken i)
Sedan när man drar av choken så går tomgången ner en aning, så gasar man till så ligger den kvar på högtomgång sedan sakta går den ner.
Vad kan detta bero på? Beter sig så även när motorn är varm.
Tidigare ägare har varit döv och har därav inte känt av denna effekt (påstår han)
Sedan märker man även ibland när man skall starta den så avger den sig avgasknallar, det smäller till som satan ifrån avgasröret, lite som en Yamaha DT50 kunde göra ibland när den baktände så att säga

Något tips där vad det kan bero på detta? Min teori säger att förgasaren är för snålt bestyckad.
Vet ej om detta är rätt postat, men testar.



