drz 400 sm

wand

MM FÖRMODLIGEN
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Duke2
funderar på att best en ny drz sm. Vill gärna höra era synpunkter om denna hoj. kvalite,effekt,osv?? Finns det möjligen nåt annat alternativ i samma prisklass. Tycker dock att suzukin är en av dom snyggaste. Ska använda den som både bus och pendlarhoj så det blir säkert en 30-35mil i veckan?

30 kw (40 hk) på 135 kilo enligt deras egna hemsida.
det är inget att skryta med, men räcker långt iallafall - ungefär samma kw som jag har nu men 30 kilo mindre, och det borde göra ganska mycket.

sen tycker jag att den är riktigt schysst till utseendet, och priset är inget att klaga på direkt - hur det är med serviceintervaller vet jag inte riktigt, men en 600 mil eller mil skulle jag tro på minst, men skulle inte förvåna mig om det är högre - inga vart 5h på suzuki inte :)

har själv funderat och har mina funderingar på en sådan... men när folk menar att en 640 är absolut inget att ha, slö, gubbig och allmänt kass så blir man ju inte lite rädd för "hur kass en drz skulle vara då"... måste ju ses som trampcykel i deras ögon - men samtidigt tror jag bara att dom har svårt att kunna sätta sig in i andra människors situationer - vi som inte letar efter state-of-the-art hojar enbart för bana och tävlingar...

wand skrev:
2093604 funderar på att best en ny drz sm. Vill gärna höra era synpunkter om denna hoj. kvalite,effekt,osv?? Finns det möjligen nåt annat alternativ i samma prisklass. Tycker dock att suzukin är en av dom snyggaste. Ska använda den som både bus och pendlarhoj så det blir säkert en 30-35mil i veckan?

Läs lite DRZ info här :tummenupp
http://soe.se/phpBB2/viewtopic.php?t=7434

Har själv en "ny" 05á. Min absolut första hoj. Har knappt åkt 10 mil på den än :D Men jag har å andra sidan inget kort i handen heller.

Jag tycker iaf att den e kanon än så länge. Kompisen kör en ktm 640, å han gillade oxå DRZán när han provkört den...

Jämfört med en KTM e den mer eller mindre vibrationsfri. På gott å ont givetvis. Men mjuk å fint går den iaf. Om den e slö eller inte ska jag nog inte uttala mig om, eftersom jag inte har så mkt att jämföra med. Men JAG upplever den pigg iaf :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back