Dryg skåning...

• Thread starter Thread starter TM
  • Start date Start date
Vad sa rååå.. Vad sa du för nåååt, ja..

Jävligt jobbig snubbe, det värsta är ju att killen inte kan snacka svenska, är jävligt otrevlig, och låter inte den andra få en syl i vädret..

Skulle gärna ge helvetet en dansk skalle..

Faktum är att när jag väl ringt upp dom igen och berättat affärsidén och personen i fråga lyssnat så vill dom i 99% av fallen träffa mig. Så det är faktiskt en taktik som lönar sig. Men man ska inte ringa upp och vara spydig. Däremot tycker jag inte om folk som inte lyssnar. Det är helt OK om dom säger att dom inte är intresserade efter att jag berättat vad jag kan göra för dom. Men inte innan det är bara fruktansvärt respektlöst.

Sedan vill jag påpeka att den produkten jag sålt tidigare INTE säljs till privatpersoner.

Jag tycker ärligt talat att det är mer respektlöst att tro sig veta bättre vad kunden vill ha än kunden själv. Jag har själv drivit företag i mindre skala, och de gånger vi behövde något så ordnade vi det själv. ALDRIG varit med om att någon telefonförsäljare erbjudit något av intresse öht. Du säljer säkert en fantastisk produkt, men jag ser det som min fulla rätt att inte behöva lyssna på ett antal minuters säljsnack när jag VET att företaget inte behöver något. Skulle nästan helt säkert lägga på luren direkt igen om du ringde upp, och aldrig mer göra affärer med någon från din organisation, även om jag stötte på dem i ett annat sammanhang.

Oh my fucking apa vad roligt det där samtalet är när säljaren börjar dryga sig!

Jag tycker ärligt talat att det är mer respektlöst att tro sig veta bättre vad kunden vill ha än kunden själv. Jag har själv drivit företag i mindre skala, och de gånger vi behövde något så ordnade vi det själv. ALDRIG varit med om att någon telefonförsäljare erbjudit något av intresse öht. Du säljer säkert en fantastisk produkt, men jag ser det som min fulla rätt att inte behöva lyssna på ett antal minuters säljsnack när jag VET att företaget inte behöver något. Skulle nästan helt säkert lägga på luren direkt igen om du ringde upp, och aldrig mer göra affärer med någon från din organisation, även om jag stötte på dem i ett annat sammanhang.
Inlägget är 6 år gammalt :gnissla

Jag svarar på upp till hundratalet telefonförsäljare i månaden på jobbet.

Ibland har man bara inte tid, då blir det bara luren på i örat, ibland har man hur mycket tid som helst att driva med dom och alltid avslutas samtalen med att man inte får göra några inköp, alla inköp måste gå genom inköpsavdelningen och dom kan enbart nås med vanlig post.

Det kommer väldigt sällan några brev.

En gång ringde någon från HongKong (påstod han, men utomlands var det i alla fall) och ville att vi skulle investera pengar, jag roade mig med att säga att det passade bra, att företaget hade frigjort en massa kapital som ändå skulle placeras och att jag skulle koppla honom till företagets ekonomiavdelning.

Jag tryckte några random nummer på knappsatsen och la luren brevid högtalaren till radion, var femte minut lute jag luren och sa entonigt "Du har nummer 47 i kön, vänligen vänta, Please hold" Någon gång svarade jag med ett påhittat namn förklarade på dålig engelska att han hde kommit till matsalen, vaktmästeriet, lönekontoret, ordervdelningen osv...

Jag lyckades hålla den jäveln kvar på linjen i bortåt en timme innan han slutligen gav upp, jag hoppas att det kostade honom en tjuga i minuten.

Nu jobbar dottern på en telemarketingfirma och ringer hem till folk och säljer porslinsprenumerationer :huvet och annan skit dom inte behöver, hon har dock sålt så bra att hon numera säljer mobilt bredband...

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt