Dryg skåning...

• Thread starter Thread starter TM
  • Start date Start date
TM skrev:
Nog för att skåningar kan vara lite "speciella", men denna nyskåning borde få ngn slags utmärkelse (avser del 2):

- "haha, där satte jag dig på plats!" :rofl
Det blir årets kommentar!

Så jävla skön!

"Är du säker på att du inte jobbar åt ett blufföretag?"
"Ja, jag är delägare" :rofl

Last edited:
Ha ha ha. Sånnadär ringer konstant hit till firman. Fast hos oss är det oftast toner till skrivarn. Något vi verkligen är storförbrukare av :rolleyes: säkert en toner varannat kanske var tredje år.
För ett år sedan så ringde dom om just lysrör.
Liknande såhär så brukar våra samtal sluta, fast vi spelar inte in. Rösten låter bekant :va

Qwerty skrev:
Ha ha ha. Sånnadär ringer konstant hit till firman. Fast hos oss är det oftast toner till skrivarn...

En rätt rolig episod som min far råkade ut för med.
Säkert samma företag hade ringt och tjatat på min far att dom hade beställt toner och ville ha adressen för att kunna leverera.
Min far berättade detta för sina arbetskamrater så dom var informerade, givetvis så ringde det ett företag och sökte min far när han var borta och fick prata med hans kolega.
Tjejen som ringde upp berättade att min far hade beställt toner av dom men tyvärr så var en restad så den skulle komma senare men undrade om dom skulle skicka dom andra endå?

Fars kolega (som är lite hetlevrad) trodde det var samma bluff företag så han bad tjejen att dra åt h.....!

När far var på plats igen så fick ovan nämda tjej tag i han och var nästan gråtfärdig för det var så att far hade beställt toner av henne, hon fattade inget men kunde dock skratta åt det när far berättade hur det låg till!
Stackars tjej!

MT skrev:
När far var på plats igen så fick ovan nämda tjej tag i han och var nästan gråtfärdig för det var så att far hade beställt toner av henne, hon fattade inget men kunde dock skratta åt det när far berättade hur det låg till!
Stackars tjej!

Ha ha ha :rofl :rofl
Fast det får man kanske ta om om säljer toners i dagens sverige.

Jag fattar fortfarande inte varför "säljaren" inte ger upp och lägger på. Det blev ju miljoner gånger värre nu iom att han tjafsade vidare.

Synd att han inte ringde mig istället, det hade blivit ett skojigt samtal. :mad:

M.G.F skrev:
Jag fattar fortfarande inte varför "säljaren" inte ger upp och lägger på. Det blev ju miljoner gånger värre nu iom att han tjafsade vidare.

Synd att han inte ringde mig istället, det hade blivit ett skojigt samtal. :mad:

Det förstår inte vi heller. Om man efter en stund har samtalat med "säljaren" och det blivit några tuffa ord eller två så lägger man ju på. Det tar maximalt 10min så ringer dom igen och igen och igen. Man blir inte av med dom jäklarna.

Qwerty skrev:
Det förstår inte vi heller. Om man efter en stund har samtalat med "säljaren" och det blivit några tuffa ord eller två så lägger man ju på. Det tar maximalt 10min så ringer dom igen och igen och igen. Man blir inte av med dom jäklarna.

Den här killen har ju verkligen alla missarna man kan i sin säljutveckling.

Han lyssnar inte på kunden, han bliv defensiv osv. osv.

De enda gångerna jag ringer upp en kund igen är om dom slänger på luren i örat på en. Men då ringer jag med glimten i ögat och berättar vänligt att han får slänga på luren i örat på mig när han hört vad jag vill. Inte för att han tror jag ska psyka honom över telefon.

M.G.F skrev:
...De enda gångerna jag ringer upp en kund igen är om dom slänger på luren i örat på en. ....

Eftersom det är ett tecken på att de egentligen vill köpa någonting av dig? Fast de vet inte om det, typ.

M.G.F skrev:
De enda gångerna jag ringer upp en kund igen är om dom slänger på luren i örat på en. Men då ringer jag med glimten i ögat och berättar vänligt att han får slänga på luren i örat på mig när han hört vad jag vill. Inte för att han tror jag ska psyka honom över telefon.
Ta inte illa upp men jag tror jag hatar dig :pannkyss

Trodde det skulle vara dyrgt att lyssna på hela samtalet men det var ju hur kul som helst :D

Vilken trevlig kille. Man kanske skulle ringa upp dom, har några lysrör jag behöver byta.

t-rex skrev:
Eftersom det är ett tecken på att de egentligen vill köpa någonting av dig? Fast de vet inte om det, typ.

Faktum är att när jag väl ringt upp dom igen och berättat affärsidén och personen i fråga lyssnat så vill dom i 99% av fallen träffa mig. Så det är faktiskt en taktik som lönar sig. Men man ska inte ringa upp och vara spydig. Däremot tycker jag inte om folk som inte lyssnar. Det är helt OK om dom säger att dom inte är intresserade efter att jag berättat vad jag kan göra för dom. Men inte innan det är bara fruktansvärt respektlöst.

Sedan vill jag påpeka att den produkten jag sålt tidigare INTE säljs till privatpersoner.

Så jävla roligt samtal :rofl
Det var ett bra drag av den där Anders att hålla samma tonläge hela tiden och få säljaren att verkligen spy galla över Anders som privatperson. :rofl

Ser att länken är gammal men...

Han ringde upp mig idag! Haha! Att dom håller på ännu! Jag hänvisade till nån annan bara, sa att jag inte har nåt inköpsansvar etc etc. Vilket delvis är sant och delvis inte. Jag får köpa in men jag måste ta det genom inköpsavdelningen först och där skulle han få den fetaste handflatan han har sett, rätt i nyllet! Med andra ord tvärstopp! Hehe, men jag förbluffas fortfarande över att dom försöker. Jag förstår inte för fem öre. Det första jag gör om dom ringer när jag sitter vid datorn på kontoret är att kolla upp vem jag pratar med, visar det sig vara nåt skumt så försöker jag avsluta trevligt men snabbt. Enklast är att säga att man inte längre har något inköpsansvar och då blir det riktigt snabbt avslutat. Dom vet att dom inte kan få ut nåt av någon som saknar beställar-rättighet.

Andra skumma saker som man får se upp för är såna som jagar efter aktieinvesterare. Jag blev uppringd av någon som påstod sig ringa från en bank som jag inte hört talas om och ville jag skulle flytta över mina besparingar och aktier dit och påstod att det var jag som hade beställt tjänsten. Minns inte vad de hette idag men jag hotade med att besöka dom för att göra klart affären på deras kontor, då klicka de bara till... Dom la på. Sköna lirare. Älskar programmet när Aschberg ringer på där dom sitter och försöker snacka in pengar på ett bluff-företag, dom är flera stycken i samma rum som sitter och försöker med liknande bluffar som ILC Lysrörsbluffen. Jävlar när dom ser genom fönstret att det är Aschberg, då åker persiennerna ner och telefoner slås av. Haha, rädda som harar!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt