Drop inn Besiktning på Hässlö !

Nicke T

Mer sommar åt hojfolket!
Gick med
11 Nov 2003
Hoj
Ducati 999s ,Vespa px 200
Öppethus dag igen! Denna gång på Hässlö.
Besiktning utan tidsbokning.
Provkörning av hojar från lokala handlare + SMC .m.m
Tid : 9-14
plats: Eskadergatan 26 Hässlö Västerås.
Datum :Lördag 2010-04-24.

Last edited:
Jag skulle inte vilja besikta min hoj på Hässlö. De bedriver ju utbildning där och kontrollerar allt, ja allt och slår ned på minsta tveksamhet. En av mina anställda besiktade sin bil där och det tog 50 min innan de gav upp. Obs detta är bara min erfarenhet, men ett tips är att sätt på allt vad original heter, dämpare, blinkers, reflexer och den obligatoriska bakflärpen! Kolla också att rätt tjoff blir när man sparkar på hjulen!

bessade en 740där som vart avställd å stått på en gräsmatta i 5år
gick igenom utan problem,
fast det kanske säger mer om volvos kvalitet än bes-männens kvaltite :tungan

Jag skulle inte vilja besikta min hoj på Hässlö. De bedriver ju utbildning där och kontrollerar allt, ja allt och slår ned på minsta tveksamhet. En av mina anställda besiktade sin bil där och det tog 50 min innan de gav upp. Obs detta är bara min erfarenhet, men ett tips är att sätt på allt vad original heter, dämpare, blinkers, reflexer och den obligatoriska bakflärpen! Kolla också att rätt tjoff blir när man sparkar på hjulen!

Jag har besiktat två bilar där utan problem.
Det tar längre tid men inget extra tjafs har jag upplevt där.

Har råkat ut för samma behandling om du har alternativ besikta inte där bilen ifråga fick värre genomgång än en M-test hos motormännen.
Har för mig det tog ca 1.5h där för mig :brinnerup
Skulle jag däremot köpa hoj eller bil skulle jag kunna tänka mig besikta där innan köp :D

Har råkat ut för samma behandling om du har alternativ besikta inte där bilen ifråga fick värre genomgång än en M-test hos motormännen.
Har för mig det tog ca 1.5h där för mig :brinnerup
Skulle jag däremot köpa hoj eller bil skulle jag kunna tänka mig besikta där innan köp :D

Råkade boka fel senast och hamnade där ute. Fick en skittrevlig Gotlänning som åkte turbohoj och bara var där på vidareutbildning (de måste gå var 4:e år). Det gick hur snabbt och smidigt som helst!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman