Ozzi
Guest
Jag hade en avdragen bult som jag borrade i och som jag sedan skulle gänga. Gängtappen gick av i den borrade skruven. En tragisk historia som tillslut löste sig. Så var försiktigt att du inte förrvärrar något.
?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade en avdragen bult som jag borrade i och som jag sedan skulle gänga. Gängtappen gick av i den borrade skruven. En tragisk historia som tillslut löste sig. Så var försiktigt att du inte förrvärrar något.
Har inte provat "dremmelverktyg" till en sådan operation eftersom mina tvivel är för stora till detta, ett välriktat körnslag MITT i skruven och en hederlig gammal borrmaskin med högt varv fixar biffen.
Sommarn e räddad :/
Well, man kan ju alltid försöka migga dit en muttrik på stumpen
ta hit den då så ska jag ta ut den
Ett körnslag i en skruv som sitter fast...
Är det inte risk att man nitar skruven då?
Vad tusan ska man i med helicoil för när det troligen går att dra ur skruven ändå?
Om man inte får ur den, får man borra ur allt ihop, sen sätta i helicoil...därför ska man använa helicoil... Den är tom starkare än ursprungsgängan.
Andersson pratade allvar med den lille skruven och trollade ur den. Men nog krävde det sin insats
All uppskattning och tacksamhet!
Grattis! Snabba ryck!
Ja, evigt tacksam!
Men jag skäms inte jättemycket, för nog fanken satt den lille jäveln![]()
När man är yngre drar man ofta av skruv, men kan inte riktigt få ut dom.
När man blivit äldre och lärt sig en del knep för att få ut avdragna skruv, ja då har man åas slutat dra av skruv i egen regi.![]()
Ett tips till nästa gång,går det tungt så spraya och vänta lite,skruva ner lite försiktigt och spraya mer med någon rostlösare,känn efter lite försiktigt om det går lättare annars upprepa.
Försök Inte bara skruva ut den om det går jäkligt tungt,brottrisk.
Henrik
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden