DRM-skydd

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Tjena

Någon som vet hur man får bort kopieringsskyddet, det s.k. "DRM-skyddet" på lagligt nedladdade mp3 filer???

Vill bränna ner musiken jag laddat ned lagligt med det funkar ju inte. Tycker det är förjävligt att dom gör så här. Fattar dom inte att folk hellre laddar ner musik som går att bränna ut!? (olagligt)

Mvh

Paco

Jag har lite svårt att tro att det bara är att "stänga av" DRM-skyddet med nåt program eller så, isåfall är det ju inte så stor vits med det.

tror det var yahoo music som skulle börja sälja låtar utan DRM

vilken låt letar du efter då?

Tjet skrev:
Jag har lite svårt att tro att det bara är att "stänga av" DRM-skyddet med nåt program eller så, isåfall är det ju inte så stor vits med det

Nej det är klart, men så är det ju isf med alla kopieringsskydd. På en DVD knäcker man det ju lätt med t.ex. DVD-shrink. Jag tycker det borde finna nån enkel programvara som konverterar bort det eller nåt.

heimdal skrev:
vilken låt letar du efter då?

Låter ifråga är Cool down the pace med Mattafix

Lyckades inte hitta nån programvara som löser problemt. Löste det istället "fysiskt". Kopplade en 3.5mm sladd från ljudutgågnen på ljudkortet till line-in. Blev lite sunkig kvalle, men den gick iaf att bränna sen.

//paco

Det är väl ändå WMA-filer du har med DRM-skyddet? Torde finnas ett par program som kan konvertera WMA till MP3 eller WAV för att sedan bränna till CD.

morlock skrev:
Det är väl ändå WMA-filer du har med DRM-skyddet? Torde finnas ett par program som kan konvertera WMA till MP3 eller WAV för att sedan bränna till CD

Precis vad jag också tycker!
Har några program för detta ändamål, men de kan inte öpnna .wma filen, just därför att den är skyddad. Hittade ett program som klarade det: soundtaxi, men då jag bara fick tag i en trial-version så konverterade programmet bara 30s av filen :huvet

//paco

Back