Drivrutiner till USBkabeln för R1-07

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Hej alla hjälpsamma raceförare :)

Jag skulle behöva lite hjälp med lite drivrutiner till en kabel.

Målet är att få in Quickshiften på hojen, men den vill inte riktigt. Jag har CD med programet för programering i hojen (FI MATCHING SYSTEM Ver.1.20) , men den där kabeln som går mellan datorn och hojen, USB i ena änden. Den vill inte riktigt koppla ihop hojen med datorn.

Det ryktas då att det ska finnas drivrutiner till den kabeln, som heter nått i stil "KITUSBCDM 2.02.04 FTDI DRIVER" men hur jag än söker efter dt så kan jag inte hitta det.

Finns det någon som kan hjälpa mig med detta? Gärna under dagen eller morgondagen hade vart super bra :)

mvh
En jätte tacksam Blomman

Vad är det för fabrikat på själva Quickshiftern?
Är det en Powercomander du kopplar dig till eller en kit box eller?

/Benny

/Benny
Är inte de sakerna för att koppa in sig i YEC boxen, har själv alla drivrutiner men hittar inte skivan :huvet

/Benny
Ah, nu kommer jag ju inte ihåg vad den heter, men Cordona nånting, kan det stämma?? :va

men ja det ska kopplas till en YEC Kitbox :)

Som sagt jag har skivan, men datorn vill ha drivrutiner för själva kabeln :gnissla

Vet inte om detta är rätt, men kanske kan vara något:

http://ftdi.software.informer.com/
Jag tar den med mig till garaget i morgon och kollar om den funkar :) Tack tack

Dock tar jag ju gärna emot mer hjälp och tips ifall att den inte funkar, ska köra hojen på fredag så det hade vart gött om det funkade då :)

Last edited:
Ah, nu kommer jag ju inte ihåg vad den heter, men Cordona nånting, kan det stämma?? :va

men ja det ska kopplas till en YEC Kitbox :)

Som sagt jag har skivan, men datorn vill ha drivrutiner för själva kabeln :gnissla

Jag tar den med mig till garaget i morgon och kollar om den funkar :) Tack tack

Dock tar jag ju gärna emot mer hjälp och tips ifall att den inte funkar, ska köra hojen på fredag så det hade vart gött om det funkade då :)

Enligt manualen, så finns drivrutiner på skivan oxå... verkar ju mysko.. :confused:

med usb kabeln följer en liten cd med drivrutiner.. jag har den på datorn här men sitter i usa. Segt internet men kan prova att maila om jag får en adress... drivrutinerna är på 1.7mb
manualen är på 1,4mb

med usb kabeln följer en liten cd med drivrutiner.. jag har den på datorn här men sitter i usa. Segt internet men kan prova att maila om jag får en adress... drivrutinerna är på 1.7mb
manualen är på 1,4mb
Ah, vad snällt! Du kan maila den till Stephanie.astrom@hotmail.com

:) Tack tack

Enligt manualen, så finns drivrutiner på skivan oxå... verkar ju mysko.. :confused:
Fast det funkar ju uppenbarligen inte :confused:

men men, nån annan stans måste de ju finnas? Så om ni har fler tips så är det kanoners :)

Nu ska jag testa första länken :)

Last edited:
Drivrutinerna på skivan måste installeras innan man sätter in kabeln. Efter de är installerade kopplar man bara in usb'n varpå datorn kommer att göra en installation till för USB. (Exakt så var jag tvungen att göra) Kopplar man in kabeln och sedan försöker installera drivisarna får man oftast felmedelande eller att datorn säger att det är fel drivisar...

Kanske kan hjälpa om du inte gjort på detta sätt redan..

Finns det någon med en kabel som ska till mantorp park i morgon?
Skulle va toppen om man kunde låna den lite.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!