Drivpakets byte Gsx750R-99

Jippe

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Rimbo
Hoj
Suzuki gsx-r 750 -99
Håller på att byta drivpaket på min hoj & när jag tog bort kjedjan så upptäckte jag att kjedjan inte verkar ha spårat ok förut. Man ser det tydligt på "gummigrejjen" som sitter i framkant på svingen där halva den mittre upphöjningen är bortnött. Även det främre drevet ser konstigt ut är blankt mellan & på insidan av kuggarna. Det främre drevet satt monterat längst in på utgåendeaxeln med en bricka & en mutter ytterst,nu när jag provar att lägga dit brickan först & sen drevet & sist muttern så verkar det så gott jag kan se spåra mycket bättre. Är det möjligtvis nån som har koll på hur det ska sitta monterat?? Kan även vara så att det kan saknas nått för att förra gången drivpaketet byttes gjordes det inte av mej....
 
Ingen som vet om brickan ska ligga innanför eller utanför främre drevet??
 
Hmmm... :confused:
Enligt manualen ska brickan ligga på utsidan av drevet,fast monterat så spårar det illa som jag upplever det. Kan det vara något annat som är fel ??
 
Hm. Inget är bytt. Jag menar bakfälg, sving, ram, motor?
Jag är väldigt tveksam till att en oskruvad hoj helt plötsligt får dreven att inte ligga i linje. Är motorn bytt till en annan ej lika? Är hojen smälld?
Många frågor kommer upp?

Att jag fått passa in mina drev mm för att få skiten i linje är naturlig eftersom det är ett 7/11 bygge men på en oskruvad hoj. :va
 
Qwerty skrev:
Hm. Inget är bytt. Jag menar bakfälg, sving, ram, motor?
Jag är väldigt tveksam till att en oskruvad hoj helt plötsligt får dreven att inte ligga i linje. Är motorn bytt till en annan ej lika? Är hojen smälld?
Många frågor kommer upp?

Att jag fått passa in mina drev mm för att få skiten i linje är naturlig eftersom det är ett 7/11 bygge men på en oskruvad hoj. :va

Nix ingenting är bytt & den är inte smälld heller.
Hmmm?
Kan det vara så att jag inbillar mej att det inte spårar?
Anledningen till drivpaketsbytet är att hojjen förra säsongen började rassla från kjedjan, det upphörde när jag spände kjedjan men kom tillbaka efter ett tag till en början ca: 10-15mil. Jag spände kjedjan igen & det tystnade men kom tillbaka igen efter ett par mils körning... Till slut så lät det även fast jag precis spänt kjedjan & då trodde jag att kjedjan + främre drevet var slut(bakre drevet ser helt ok ut). Men nu när jag skruvade isär hojen så upptäckte jag att kjedjen inte har löpt mitt på "swingskyddet" & när jag tittat noggranare på främre drevet så är det slitet på insidan av kuggarna men inte ett dugg på utsidan. & sätter jag mej bakom hojjen & tittar upplever jag det som att främre drevet sitter för långt in i förhållande till bakredrevet & "swingskyddet", lägger jag brickan som satt monterad mellan drevet & muttern från början bakom drevet så ser det bättre ut...
Tog ett par foton,men det är nog svårt att se på bilderna.

kedjestyrare.jpg


drevframsida.jpg


drevbaksida.jpg
 
När jag köpte nytt drivpaket till min hoj, samma modell som din, så var det inge gummi på drevet. Satte på det som det andra satt och det lirar som det skall..
 
Hultan skrev:
När jag köpte nytt drivpaket till min hoj, samma modell som din, så var det inge gummi på drevet. Satte på det som det andra satt och det lirar som det skall..

Satte du brickan mellan drevet & muttern ??
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top