drivpaketbyte!

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
hej alla glada!.. ska byta drivpaket på min hoj idag.. härliga lelles har inte rätt kugg hemma.. ska ha 16 men de finns bara 14.... funkar det?..vad händer?

grr..zzr skrev:
hej alla glada!.. ska byta drivpaket på min hoj idag.. härliga lelles har inte rätt kugg hemma.. ska ha 16 men de finns bara 14.... funkar det?..vad händer?

Den blir långsammare i acceleration och ngn kilometer högre toppfart, det har man ingen nytta av.

Mackz skrev:
Den blir långsammare i acceleration och ngn kilometer högre toppfart, det har man ingen nytta av.

Ja, precis så men tvärt om. Dessutom kommer du säkert att uppleva den som väldigt surrig.

Du kommer få en hoj som är mycket lägre växlad, wheeliebenägen, bättre acc, lägre toppfart och högre motorvarv vid samma hastighet som innan.

weeli benägen...hmm hehe.. låter ju kul men jag avstår nog ännu mera sånt.. vafan.. hur löser man det enkelt då?..kan man sätta fler kugg ibak då? som kompensation?..hojfan står på vägen med trasig kjedja sen i morse..har liiite panik...har 48 kugg bak

Victor skrev:
Ja, precis så men tvärt om. Dessutom kommer du säkert att uppleva den som väldigt surrig.

Stämmer, tänkte fel. Blandar alltid ihop det där, ungefär som när man ska ställa om klockan till vinter/sommartid, har aldrig koll på om det är fram eller tillbaka en timme.

Mackz skrev:
Stämmer, tänkte fel. Blandar alltid ihop det där, ungefär som när man ska ställa om klockan till vinter/sommartid, har aldrig koll på om det är fram eller tillbaka en timme.

OT: Sommar: utemöbler fram = klockan fram! Vinter: Utemöbler tillbaka = klockan tillbaka! :tummenupp

grr..zzr skrev:
weeli benägen...hmm hehe.. låter ju kul men jag avstår nog ännu mera sånt.. vafan.. hur löser man det enkelt då?..kan man sätta fler kugg ibak då? som kompensation?..hojfan står på vägen med trasig kjedja sen i morse..har liiite panik...har 48 kugg bak

Fler kugg ibak ger samma effekt som färre kugg i fram. Dvs sätter du dit ett för litet i fram och för stort i bak kommer det att bli ÄNNU mer wheelibenägen, starkare, varva mer och bli långsammare i toppfart! Bad idea alltså. Det du kan göra är mindre i fram och mindre ibak, men då får du gå ner bra mycket, du är antagligen nere på moppe-drev då... Tipset är att kolla efter andra som borde ha!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D