Drivpaket

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Ort
Borås
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Hej
Tänkte byta drivpaket på Honda cbr 1000 rr -08
Vill ha lite bättre acceleration.
Hur många kuggar ska jag ha fram o bak.
520 kjedja är det bra.
Vilken kjedjemärke är bäst.
Kör endast bandagar.
 
Det är bättre att gå upp i storlek bak än ha ett litet framdrev, om man har möjligheten
 
520-paket med kedja av lite dyrare sort funkar fint. DID och EK brukar vara bra grejer t.ex..
 
Ska du byta hela drivpaketet så kan du likaväl gå upp lite bak med. 3 kuggar mer bak motsvarar 1 kugg mindre fram ungefär. Vet inte hur cb1000r är drevad, men fz1 som jag har är ganska högt (eller lågt beroende på hur man ser på det..) drevad (17/45 original) och en kugg mindre fram gjorde rätt stor skillnad. Jag kommer nog också att behöva byta hela mitt drivpaket i år, och då kommer jag nog att köra på 16/48 tror jag då jag gick upp i profil på bakdäcket i höstas vilket "tog bort" ungefär halva effekten av nerdrevningen jag hade..

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 
Först, kolla här, kan ge ideer.
http://www.gearingcommander.com/
ger 16/42 fram/bak
Demon Tweeks (som jag köpt bromsbelägg från, bra erfarenhet,rekommenderas !) har lite olika kedjedrev. Tex bak upp till 47 tänder.
Dock endast i 520 kedja......
http://www.demon-tweeks.co.uk/motorcycle/sprockets/bike/honda/2008/cbr1000rr-8-fireblade
Du kan säkert hitta andra som har 530 kedja....
om du vill ha det ! :)

Men enligt nedan duger 520 bra, tänk på att de ska vara 520 drev fram och 520 bak och 520 kedja !
http://www.rogueracing.org/gearing.htm
 
Last edited:
Tack för svar.
Blir till o beställa 520 did drivpaket från grevens i hjulklapp åt sej själv.
God jul alla.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top