Drivpaket och service R6 -00

Dallaas

Ny medlem
Gick med
20 May 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX R600 -99
Halloj gott folk!

Tänkte serva hojen men är lite osäker på att få rätt material så hade hoppats på lite input.
Tyvärr skickade inte Saarela till Norge, cred till honom annars med grym support.

Har förstått att det är 530 som gäller, det som är lustigt med denna produkt:

Är att det står A530XRR2 men när man klickar på produkten står det kedjelängd 532. Vill ju inte få fel grejer men kan mycket väl bara vara ett skrivfel och det är en 530 kedja?

Tacksam för all hjälp!
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Halloj gott folk!

Tänkte serva hojen men är lite osäker på att få rätt material så hade hoppats på lite input.
Tyvärr skickade inte Saarela till Norge, cred till honom annars med grym support.

Har förstått att det är 530 som gäller, det som är lustigt med denna produkt:

Är att det står A530XRR2 men när man klickar på produkten står det kedjelängd 532. Vill ju inte få fel grejer men kan mycket väl bara vara ett skrivfel och det är en 530 kedja?

Tacksam för all hjälp!
Den passar, kör på det, bra prylar!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Siffran anger inte längden på kedjan, utan bredden och nitavstånd.
första siffran är avståndet mellan nitarna/rullarna, de två andra är bredden på rullarna, bland annat. Och det är självklart mått i delar av tum.

Borde inte vara något problem med 532 istället för 530 tycker ivf jag.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Handlar du den produkten får du drev och kedja i 530-storlek. Det som står under är hur originalkedjan är beskaffad, dvs 532.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Inget mer att tillägg förutom att säga att R6 00 är grym. Jag har haft samma årsmodell. Goda minnen.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Hellou Dallas! ....hittade dig här också :)

Skrev ett mejl till dig i morse.

R6 är väl den sista hojjen som kör med gamla dimensionen. Nu har eftermarknaden plockat fram 532 och 630 kedjor med moderna tätningar för 70-/80 tals nördar.

Såhär skriver tex RK om 532 och 630

Dreven är 532 liksom kedjan som ska vara 532, dreven heter då: JTF584.16, JTR1871.48
Dreven för 530 kedja heter JTF580.16, JTR1871.48
Dreven verkar funka till båda kedjorna.......dock vet jag inte om 532 kedjorna är framtagna för 530 drev och om tex Yamahas originaldrev 532 passar dessa moderna kedjor?

Kikade på ett kit på xl moto med 532 och RK 532GSV kedja. Dom tar bra betalt, ca 2800:-(jag har har själv det 532 kittet för betydligt billigare pengar, men ser ingen aledning att sälja såna). Bättre att gå på ett 530 kit så får man för drygt 2000kr RK´s ZXW kedja.(starkaste kedjan på marknaden?) Oavsett, båda är totalt overkill för en 600.
 
Last edited:

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Själv konverterade jag till 520 på min R6. Även den en ZXW men lyxade till det med svart, och matchande drev (Självklart Saarela såld).
image000000 (5).jpg
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top