Pacman
Gudomlig sporthojare
Jag skulle hem från skolan idag, puttrade sakta ut från parkeringen för att motorn skulle bli lite varm. Gasade på lite, å hörde ett konstigt ljud. Trodde att växeln hade hoppat ut, men det visade sig att alla växlar plötsligt var "frilägen". Kedjan hade hoppat alltså. Jag var inte speciellt förvånad, det har hänt förut å det har bara vart å hänga på den å spänna lite så har det funkat bra igen.
När jag skulle spänna den nu, så visade det sig att jag bara kunde ta ett par tag med nyckeln, å sen var hjulet så långt bak det gick. Tänkte att "då får jag väl korta den en länk", men så kollade jag samtidigt hur mycke man kunde dra ut kedjan från drevet, å såg att det gick att dra ut ganska mycke. Det är föresten en o-ringskedja, som jag köpte i tron att den skulle hålla längre.
Nu har jag några frågor till er:
1. Jag bytte hela drivpaketet för 2 säsonger sen, och tycker inte att jag har kört såå mycke. Kan inte ange i mil. Hur länge ska en o-ringskedja hålla?
2. Kan jag korta kedjan, å köra ett tag till med samma drivpaket, eller måste jag byta?
Jag är intresserad av alla tips på ämnet!
När jag skulle spänna den nu, så visade det sig att jag bara kunde ta ett par tag med nyckeln, å sen var hjulet så långt bak det gick. Tänkte att "då får jag väl korta den en länk", men så kollade jag samtidigt hur mycke man kunde dra ut kedjan från drevet, å såg att det gick att dra ut ganska mycke. Det är föresten en o-ringskedja, som jag köpte i tron att den skulle hålla längre.
Nu har jag några frågor till er:
1. Jag bytte hela drivpaketet för 2 säsonger sen, och tycker inte att jag har kört såå mycke. Kan inte ange i mil. Hur länge ska en o-ringskedja hålla?
2. Kan jag korta kedjan, å köra ett tag till med samma drivpaket, eller måste jag byta?
Jag är intresserad av alla tips på ämnet!