Drivpaket-fråga TLR

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Hallå alla sporthojsvänner!
Jag har en Suzuki TL1000R -00 som jag har lite frågor om gällande drivpaketet. Saken är att när man rullar runt bakhjulet när hojen står upplyft så varierar kedjans slack ganska mycket. Från spänd till ca 1,5 cm slack ungefär. Hm vad kan det bero på?! Jag har genom att märka upp på bakdrevet kollat om det är på samma ställe kedjan spänns, men icke. Det tar ungefär 1.25 dels varv för att kedjan ska spännas. Och skulle det vara nåt med det främre drevet borde ju kedjan vandra mycket mer frekvent.
Nåväl ska ta och kolla upp hur det ser ut under kåpan som sitter för framdrevet. Nån som vet hur man lossar denna kåpa? Jag har provat att skruva bort de 3 skruvar man ser men den sitter ändå fast. Ska man skruva bort den lilla sladden som går in i den lilla täckkåpan också?
Tacksam för svar!

MR Z skrev:
Hallå alla sporthojsvänner!
Jag har en Suzuki TL1000R -00 som jag har lite frågor om gällande drivpaketet. Saken är att när man rullar runt bakhjulet när hojen står upplyft så varierar kedjans slack ganska mycket. Från spänd till ca 1,5 cm slack ungefär. Hm vad kan det bero på?! Jag har genom att märka upp på bakdrevet kollat om det är på samma ställe kedjan spänns, men icke. Det tar ungefär 1.25 dels varv för att kedjan ska spännas. Och skulle det vara nåt med det främre drevet borde ju kedjan vandra mycket mer frekvent.
Nåväl ska ta och kolla upp hur det ser ut under kåpan som sitter för framdrevet. Nån som vet hur man lossar denna kåpa? Jag har provat att skruva bort de 3 skruvar man ser men den sitter ändå fast. Ska man skruva bort den lilla sladden som går in i den lilla täckkåpan också?
Tacksam för svar!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=86119
Kolla bilden i mitten av tråden. Du har antagligen råkat ut för samma sak. alltså en för slitet kedja där delarna låst fast i "sicksackläge".

yonsson skrev:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=86119
Kolla bilden i mitten av tråden. Du har antagligen råkat ut för samma sak. alltså en för slitet kedja där delarna låst fast i "sicksackläge".
Tack Yonsson! Jag har förstått att drivpaketet är slut och har idag köpt ett nytt! Det hade ju i alla fall rullat i snart 2800 mil, så det var helt klart hög tid att byta. Jonas MR Z

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret