drivmedel

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
hallå så.
jag undrar om det är någon som vet om man kan tanka i shell v-pover bensin i en ktm 640 06:a. och isåfall om man får nån mer kräm i grejorna.och motorn håller.

hallå så.
jag undrar om det är någon som vet om man kan tanka i shell v-pover bensin i en ktm 640 06:a. och isåfall om man får nån mer kräm i grejorna.och motorn håller.

Ja, men om det gör någon större skillnad vete faan... jag blåste en del packningar i fuggarna på min gs första gången men din nya hoj löser det nog utmärkt.

rengöringsmedel å sånt i med så vist är den bra... frågan är hur bra :va

Ja, men om det gör någon större skillnad vete faan... jag blåste en del packningar i fuggarna på min gs första gången men din nya hoj löser det nog utmärkt.

rengöringsmedel å sånt i med så vist är den bra... frågan är hur bra :va

ok.ska övertala nån polare att prova först då.
håller deras hojar så provar jag sen:D

Det håller. Men det är poänglöst att betala mer för en bensin som inte kommer göra någon skillnad. :)

så högre oktan tal gör ingen skillnad då eller?:confused:

I en förgasarmotor så gör det ingen skillnad i effekt om det inte var så att den spikade på bränsle med lägre oktan.
Den enda reservationen skulle isf vara en jämförelse med 95 oktan som har en 5-procentig låginblandning av etanol till skillnad från 98-/99-oktan.Men den lilla skillnaden i värmevärde är försumbar och gäller ju även mellan 98 och 95.

Är det däremot ett sprutsystem med closed loop och knacksensor så kan det bli märkbar skillnad. Men det är ju mest moderna turbobilar som har sånt.

Tycker jag.

Mvh
Jörgen

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...