Driv paket?

CBRFireBlade

FireBlade
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
SXV550
Hejjeh. undrar om de e nån som känner till hur många mil man kan köra på orginal drivpaketet på en VN800 Classic?

Tacka på förhand FB

Hejjeh. undrar om de e nån som känner till hur många mil man kan köra på orginal drivpaketet på en VN800 Classic?

Tacka på förhand FB

Hajsan, Nää tyvär kan ja inte ge dig en siffra på hur många mil! det beror ganska mycket på hur man underhåller kedjan under årets gång! Sen dreven får man titta på hur de ser ut! om kuggen är spetsiga är det tid att byta drev! ett bra sätt att kolla hur bra drivpaketet är att dra i kedjan på mitten när den har gått runt halva drevet! kan man dra ut kedjan från drevet börjar det att bli slitet! På ett nytt drivpaket kan du inte dra ut kedjan något! Tänk på att inte spänna kedjan för mycket om du byter!!!

Hoppas du fick lite hjälp!!!!

Hajsan, Nää tyvär kan ja inte ge dig en siffra på hur många mil! det beror ganska mycket på hur man underhåller kedjan under årets gång! Sen dreven får man titta på hur de ser ut! om kuggen är spetsiga är det tid att byta drev! ett bra sätt att kolla hur bra drivpaketet är att dra i kedjan på mitten när den har gått runt halva drevet! kan man dra ut kedjan från drevet börjar det att bli slitet! På ett nytt drivpaket kan du inte dra ut kedjan något! Tänk på att inte spänna kedjan för mycket om du byter!!!

Hoppas du fick lite hjälp!!!!

De e de att den e inlämmnad på service och dom säger att de e dacks å byta den men den har bara gått knappt 2300 mil och jag har hört att man kan köra en 4000 mil på orginalet.

De e de att den e inlämmnad på service och dom säger att de e dacks å byta den men den har bara gått knappt 2300 mil och jag har hört att man kan köra en 4000 mil på orginalet.

okey, JAg har rullat 1200 mil på mitt nu och d kommer gå ett tag till! Dom vill säkert sälja ett nytt till dig! det kostar ju några tusen om du ska ha ett bra! men be dem visa dig hur sliten den är så kan du ta beslut sen!!! Vissa är överpedanter och allt ska vara 100% igt... Det man kan göra är att köpa en billigare kedja och köra slut på den och sen köpa helt nytt drivpaket!!! om dreven är slitna, sliter du upp en kedja mycket fortare än om du har allt nytt! Så köp inte den dyraste racer kedjan. I om du inte byter allt!!! livslängden beror så mycket på hur man har skött kedjan oljat och tvättat bort damm och grus som sliter på den... Det är ja inte så kul omkedjan går av, hoppar av eller men rensar alla kuggen där man fräser iväg! så va inte dumsnål! :tummenupp

Kan man dra ut kedjan 1 cm från drevet där bak tycker nog jag att det är dags att byta :yoparty

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar