Drinktråden II

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
Sitter här och laddar för GBG-kalaset. Tänkte dricka en Caprinha men de smakar ju fan skit. Vad gör jag för fel? Pitun smakar ju värre än Grappa.... Mina kompisar sa skala limen innan du mosar, sagt och gjort smakar skit ändå. Det är så det vänder sig i magen när man tar en klunk...skall det smaka så djävla dåligt?

///M

Mingves skrev:
Sitter här och laddar för GBG-kalaset. Tänkte dricka en Caprinha men de smakar ju fan skit. Vad gör jag för fel? Pitun smakar ju värre än Grappa.... Mina kompisar sa skala limen innan du mosar, sagt och gjort smakar skit ändå. Det är så det vänder sig i magen när man tar en klunk...skall det smaka så djävla dåligt?

///M

Ptja...svårt att säga - vad jämför du med?
har du glömt sockerlagen kankse`?

:7peta :7peta

Mingves skrev:

///M

Drick inte det då....

Chris Ash skrev:
Drick inte det då....
Nej, det gick ju inte. Tänkte om jag gjorde något fel vid blandningen men uppenbarligen inte. Det skall visst smaka finkel...dricker GT istället.

Brukar inte dricka kl 1600 på en fredag men jag firar idag att jag har slutat mitt konsultuppdrag på VCC för att på tisdag börjar på helt nytt jobb :banana
Känns så *j***la bra

Edit: orkar inte tjafsa med dig Valmers...skriva vad du vill du kan ändå inte sabba min dag:) För idag är jag jätteglad! :banana Inget mer volvo personbilsmojs

Last edited:
Blanda i en finlandsfärja och rulla in dig i 20m viltstängsel så ska du se att det går fint att dricka.

NoicE skrev:
Blanda i en finlandsfärja och rulla in dig i 20m viltstängsel så ska du se att det går fint att dricka.
Det har jag inte testat, skall det vara en ny eller går det bra med en gammal färja?
Skall stängslet sitta på stolpe eller skall det vara på rulle?

Mingves skrev:
Det har jag inte testat, skall det vara en ny eller går det bra med en gammal färja?
Skall stängslet sitta på stolpe eller skall det vara på rulle?

En helt vanlig universal finlandsfärja går bra, viltstängslet ska vara helt, det är ända kraven.

NoicE skrev:
En helt vanlig universal finlandsfärja går bra, viltstängslet ska vara helt, det är ända kraven.
Skall kolla på Vikinglines nästa färja anländer till Sthlm.

Mingves skrev:

///M

Hur blandar du? Vad är det som smakar skit?

Receptet på http://www.webtender.com/db/drink/203 verkar ganska enkelt att följa.

ledb skrev:
Hur blandar du? Vad är det som smakar skit?

Receptet på http://www.webtender.com/db/drink/203 verkar ganska enkelt att följa.
Troligen skall det smaka som det gör, bara det att jag inte tål/gillar smaken av finkel som Pitu har:( Så här står jag med en full flaska som man inte kan dricka....smart. Skulle köpt nått annat för pengarna..

Mingves skrev:
Troligen skall det smaka som det gör, bara det att jag inte tål/gillar smaken av finkel som Pitu har:( Så här står jag med en full flaska som man inte kan dricka....smart. Skulle köpt nått annat för pengarna..

Häll i lite mera socker - gärna brun farin om du har - så löser det sig nog.

ledb skrev:
Häll i lite mera socker - gärna brun farin om du har - så löser det sig nog.
Tror Pitun får bli en hyllprydnad eller bjudsprit, jag klarar inte dricka den.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back