Drinktips

• Thread starter Thread starter Heale
  • Start date Start date

Heale

Guest
Hej.
Gifter mig om dryga ca en månad och behöver tips på vad man ska bjuda som välkomstdrink. Tänkte göra någon blandning på vodka. Saken är det att vi får dryga 200 gäster så inte läge att bjuda på champange tyvärr. Men ska ju gärna vara lite festligt iaf.

Tacksam för tips:) Kanske t.o.m bjuder på en drink;)

Du MÅSTE ju inte bjuda på skumpa. Finns väldigt prisvärda mousserande. Min personliga favorit är Graham Beck's, kostar 99 kr flaskan. Fullt likvärdigt basicskumpor à la 350 pix (och jag är ett champagne-nörd).

Det lättaste är väl att köra bål. Annars är en enkel vodkabaserad drink som man kan göra billig vodka, pepino lime, is, tranbärsjuice, sprite och en limeklyfta på toppen.

Last edited:
Robert Gustafsson hade ju några tips, Hashibshi eller WhiteWedding måste ju passa utmärkt?

Fungerar utmärkt med kvalitativt mousserande (se post ovan) istället för champagne också.
Och när man häller upp det utom synhåll så är det kanske på sin höjd en av gästerna som känner igen smaken. Och den är artig nog att ändå inte säga något om det.

Skulle man ta lite sämre kvalitét på det mousserande vinet så är det ändå knappt någon som känner det heller.

det är mousserande vin/brut som gäller på budgetbrölloppet. ett tips i de lägre prisklasserna är freixenet. (98kr/l)
hellre mycket freixinet än lite dom pérignon som jag brukar säga!

och nej, brölloppet ska inte bli så billigt att ni blandar baccardi-baserade groggar som välkomsdricka :hihi

å grattis till brölloppet :)

och nej, brölloppet ska inte bli så billigt att ni blandar baccardi-baserade groggar som välkomsdricka :hihi
Ska man ta det hyfsat billiga budgetspåret så går det även med bubbelvatten. 40 pavor Törley och 200st engångsglas från t.ex Biltema går bara loss på ca 2500kr. :tungan

Något i stil med det -JP- tipsade om låter bra om du ska köra vodkadrinkar. Det ska nog vara något inte för sött, gärna kallt och en aning syrligt. Den går tyvärr inte att göra så särskilt långt innan den ska serveras, då smälter isen och Spriten tappar kolsyran.

Tänk på att även göra något åt de som inte dricker alkohol också. Gärna något liknande. Men byt ut limeklyftan mot en kiwiskiva eller något så det blir lätt att hålla reda på vad som är vad.

En smarrig Cremant går också bra, samma prisklass (90+) eller Jacobs Creek mousserande... Vill ni köra lite billigare ändå så finns det helt ok för runt 70-lappen.

Om era 200 gäster skulle klaga på att det inte är Champagne så är det inte er det är synd
Om.

Robert Gustafsson hade ju några tips, Hashibshi eller WhiteWedding måste ju passa utmärkt?
Precis när jag läste ditt inlägg sjön Billy Idol White wedding på radion :va

En smarrig Cremant går också bra, samma prisklass (90+) eller Jacobs Creek mousserande... Vill ni köra lite billigare ändå så finns det helt ok för runt 70-lappen.
Ronar är ju i dom lägre prisklasserna, men smakar helt ok! Nog få som tänker på vad välkomstdrinken egentligen smakar dessutom, den ska ju bara vara god och trevlig medans man går runt och säger hej osv.

Annars är Rotari en av de högst uppskattade mousserande i diverse tester.

Vill man köra ännu billigare så funkar även Marqués de Monistrol, finns som både Brut och Rosé Reserva.

Duka upp ett bord med endast Fernet och Ramlösa, då blir det en bra fest kan ja lova :yoparty

Back