Drinktips.

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Hej!

Har allmänt dålig koll på drinkar, både att göra hemma och beställa på krogen, behöver således lite tips på finfina drinkar. Har en förkärlek för citron el lime. Dvs lite surare drinkar. Nu dricker jag ju kanske nån öl nån gång, men mest vin, så jag behöver ju inte gå törstig, men jag känner ett växande behov av att kunna lite fler drinkar. Jag kan en, P2, men den smakar ju inte citron.

Så, vad blir era tips? Allvetande OT-forum! :)

Har dessutom inhandlat en Vodka vanilj till helgen, denna tänkte jag blanda med Fanta exotiska frukter, eller exotic thrill, som den numera heter. Men andra tips mottages tacksamt!

/ Eder förvirrade vän

En hederlig Gin & Tonic går alltid hem. Den är ju inte direkt söt i alla fall :va

Häll i 70 cl vodka i en tom 2 liters glassbox, 2 dl apelsin juice + en burk med kokos mjölk,
pressa i 4 st citroner och rör om och sedan frys ner.
Efter ca ett dygn så är det dags att blanda grogg, rör då
om ordentligt med en sked, för i frysen har allt skiktat sig.
Ta ca 3- 4 matskedar med sorbèn och blanda med fruktsoda.
Drick å njut.

1,5 liter Coca-Cola, 1 liter Capten Morgan ljus. Blanda och gråt, godare finns inte. Tog själv några för en stund sedan ute på sjön när jag fiskade, det finns inget bättre tror jag.
Annars är Gin&Tonic enormt underskattad! Blandar man den rätt och med rätta märken (Gordons Dry samt schweppes) och en skiva lime plus lite lime-juice så är det den bästa törst-släckaren.

Vodka lime är den enda sura jag kan. Annars är ju som sagt P2 jävligt god liksom vanilla sky och tokyo icetea.

Häll i 70 cl vodka i en tom 2 liters glassbox, 2 dl apelsin juice + en burk med kokos mjölk,
pressa i 4 st citroner och rör om och sedan frys ner.
Efter ca ett dygn så är det dags att blanda grogg, rör då
om ordentligt med en sked, för i frysen har allt skiktat sig.
Ta ca 3- 4 matskedar med sorbèn och blanda med fruktsoda.
Drick å njut.

Det här lät ju riktigt gott! Det måste jag prova! Känns ju hur seriöst som helst när processen tar ett dygn! :D

Vaere för fel på gammalt hederligt värmländskt hembränt? Ha en kopp kallt te bredvid för att svälja bort finkelsmaken om det skulle vara budget-kok.

Pajala Sunrise = Halvliters glas med hemtjorvat och en falukorvskiva på kanten. Vill man vara fancy lägger man i ett lingon. Fruktdrinkar IS the ShiT! :tummenupp

3063294 Pajala Sunrise = Halvliters glas med hemtjorvat och en falukorvskiva på kanten. Vill man vara fancy lägger man i ett lingon. Fruktdrinkar IS the ShiT! :tummenupp
:rofl

Fyfan va skabbigt:D

Ta ett glas, häll i Vodka Explorer (kostar lagom på systemet) och tillsätt luft. (låt inte "drinken" stå framme för länge så det dunstar). Sen ska man tänka på någonting som är riktigt smarrigt, exempelvis Jordgubbar och sen sveper man glaset. -Thats the perfect drink my friend :tummenupp

Kan tipsa om Tennessee Sour

2cl Jim Beam
2cl Southern Comfort
Roses Lime
sockerlag
Is

Skaka om i en shaker, häll upp och njut.
Magi!

Back