Drink "grogg" på whiskey ?

En bra klassiker är Whiskey sour. Den funkar bra med fulvirre så med en famous blir de nog helt ok.
Variant på WS är en Ward 8. Den sötas med Grenadine isf socker.

Sccchhhkååål :fyllisar

Annars ska visst tranbärsjuice funka sägs det. Har aldrig testat själv. Jag gav upp whiskygroggandet efter att ha testat att blanda med diverse olika saker... Däribland mjölk... Det var riktigt äckligt.

Klassiker. Glömd kanske?

Mycke is, mycke whisky + Schweppes Ginger Ale.

blanda med o'boy , blir väl en variant av fattigmansgrogg (oboy och vodka)

ps. kanske smakar helvete, har inte provat själv. slutade med whiskey när jag var 15 år :D...

vel bekomme

Min bror skulle bjuda på Whiskey när han fyllde 40, ok tyckte jag, sen spillde han upp ett halft dricksglas :va lugnt nu sa jag, sen spillde han i fruktsoda, STOPP ! Skrek jag, men sen provade jag.. Smakar trokadero, så helger efteråt tyckte jag att det var en bra ide att dricka "trokadero" och det hände en kväll och aldrig mer !
Det blir otroligt lättdrucket, gärna med lite is i, hade då en snowgrose i kylen som dracks upp. :3freak

Blanda lika Famous och Apple Sourz, mycket is i ett highballglas och fyll med sprite. Jag brukar även pressa i lite lime. Min ersättare när jag inte kan göra en American Dream på bourbon.

*/ ?>
Back