wannagofast
Ny medlem
Tror det kvittar samma...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om man skall puttra omkring som en vanlig trafikant så håller alla dom mopparna precis lika bra, men skall man pressa maskinerna mil efter mil så är GSX-R1000 - oavsett årsmod - helt överlägsen dom andra vad beträffar hållbarhet!!![]()
![]()
![]()
/Fürstenhoff.
Kollar du påäldre hojar från tex tidigt 90-tal så skiljer det en del. Kawa och sukka tillhör väl den kategorin under tidigt 90-tal som inte höll alltför bra kvalitét. QUOTE]
Va höll Suzukis 90´tals hojar inte hög kvalitet, va babblar du om
mycket svammel ska man höra innan öronen trillar av![]()
Beror ju på ifall man råkar på ett måndags examplar..i sådana fall
så spelar det ingen roll vilken hoj man har...
Men utan att vara partisk så ser det ut så här på "minsta antal anmälda fel på hojar de tre sista åren" listan. Läste det för ett tag sedan..
1. Honda
2. Yamaha
3. Suzuki
4. Kawasaki
Kollar du påäldre hojar från tex tidigt 90-tal så skiljer det en del. Kawa och sukka tillhör väl den kategorin under tidigt 90-tal som inte höll alltför bra kvalitét. QUOTE]
Va höll Suzukis 90´tals hojar inte hög kvalitet, va babblar du om
mycket svammel ska man höra innan öronen trillar av![]()
Jo med tanke på att jag inte slänger ur mig skit utan att ha belägg för vad jag säger så kan jag väl berätta att en släktning till mig har skruvat på sukkaverkstad i 12-13 år så han borde ju ha koll tycker man ju.
Men han kanske bara svammlar han oxå
Läste i smc's tidning för något år sedan att Suzuki hade minst reklamerade garantifel
på sina hojjar!
Honda låg tredje eller 4:de plats gämfört med vad alla hondaälskare tror ; )
Jo med tanke på att jag inte slänger ur mig skit utan att ha belägg för vad jag säger så kan jag väl berätta att en släktning till mig har skruvat på sukkaverkstad i 12-13 år så han borde ju ha koll tycker man ju.
Men han kanske bara svammlar han oxå
Hmm...har för mig att strippen dominerades totalt av hårdtrimmade suzuki´s på 90 talet, men visst litar blint på din brylling![]()
Annars får jag ju hålla med, Honda är ju honda, visst håller dom kvalitets
fanan högt.
Beror ju på ifall man råkar på ett måndags examplar..i sådana fall
så spelar det ingen roll vilken hoj man har...
Men utan att vara partisk så ser det ut så här på "minsta antal anmälda fel på hojar de tre sista åren" listan. Läste det för ett tag sedan..
1. Honda
2. Yamaha
3. Suzuki
4. Kawasaki
Verkar som det är olika från år till år. Sen ska man tänka på att listorna inte tar hänsyn till vilka fel som gör att en hoj lämnas in. I en några år gammal "allt om mc" så är listan följande:Läste i smc's tidning för något år sedan att Suzuki hade minst reklamerade garantifel
på sina hojjar!
Honda låg tredje eller 4:de plats gämfört med vad alla hondaälskare tror ; )
Yamahan köper man för utseendet och detaljfinishen!
Hondan köper man för slitstyrkan och i viss mån utseendet!
Suzukin köper man för motorn och motorn!
Kawasakin köper man för.......ja varför köper man en överhuvudtaget???
Jag skulle kunna tro att alla här på SH håller med mig![]()
Hmm...har för mig att strippen dominerades totalt av hårdtrimmade suzuki´s på 90 talet, men visst litar blint på din brylling![]()
Annars får jag ju hålla med, Honda är ju honda, visst håller dom kvalitets
fanan högt.
På strippen ja mannen. Med nogrann genomgång av motorn efter varje runda![]()
Näro skämtåsido. Sukka hade väl inte nån toppkvalitét på sin gatmaskiner då men det verkar ju ha gått åt rätt håll. Men som du säger. Honda förblir honda. Inget vi tro, utan vad vi vet
Jo det har du rätt i... Man får inte en moto gp hoj och 10 års garanti på den... Kanske därför bladen är tyngst och har rödmarkeringen ett par tusen varv lägre än dom andra litershojarna tex...???
På strippen ja mannen. Med nogrann genomgång av motorn efter varje runda![]()
Näro skämtåsido. Sukka hade väl inte nån toppkvalitét på sin gatmaskiner då men det verkar ju ha gått åt rätt håll. Men som du säger. Honda förblir honda. Inget vi tro, utan vad vi vet
![]()
Jag skrev nåt jätteelakt som vanligt men ja ångra mig.
Tror, och hoppas, inte att det är nån större skillnad rent motormässigt bara service sköts.
Sen tror ja fan honda håller bäst utan service, men märk väl Erik, han fråga inte efter nån Honda![]()
![]()
Jo med tanke på att jag inte slänger ur mig skit utan att ha belägg för vad jag säger så kan jag väl berätta att en släktning till mig har skruvat på sukkaverkstad i 12-13 år så han borde ju ha koll tycker man ju.
Men han kanske bara svammlar han oxå
Vilken häpnadsväckande överaskning! Att han enbart får skruva Suzuki och jobbar på en suzukiverkstad? OMFG! ;-)
En blade är väl bra tills man vill försöka sig på att lägga ner schabraket. Fan, till och med när det sitter touringpuckar så släpar allt i backen. Konstant samma 'problem' sedan '92. '06 fattade dom äntligen att göra skrotet smalare.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |