Driftsäkrast! R1, ZX10 el gixxer1000??

Om man skall puttra omkring som en vanlig trafikant så håller alla dom mopparna precis lika bra, men skall man pressa maskinerna mil efter mil så är GSX-R1000 - oavsett årsmod - helt överlägsen dom andra vad beträffar hållbarhet!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

/Fürstenhoff.

Sen verkar ju fürsten ha drömt något om att gixxrarna skulle hålla absolut bäst kvaliét och att de är överlägsna vad gäller hållbarhet oavsett årsmodell.
Honda cbr 929 RR Fireblade är ju erkännt den hojen som håller absolut bäst för misshandel av alla dess slag.

Edit;Notera nu att jag inte äger en 929
 
driftsäkrast är väl honda om man ska tro va alla säger?

sen tycker jag du ska köpa en r1:a, dom wheelar längst
 
Jag tycker att Monark gör fina hojjar... ällä så ä kawasaki 125 ä rätt ball mä!
 
Kollar du påäldre hojar från tex tidigt 90-tal så skiljer det en del. Kawa och sukka tillhör väl den kategorin under tidigt 90-tal som inte höll alltför bra kvalitét. QUOTE]

Va höll Suzukis 90´tals hojar inte hög kvalitet, va babblar du om
mycket svammel ska man höra innan öronen trillar av:va
 
Beror ju på ifall man råkar på ett måndags examplar..i sådana fall
så spelar det ingen roll vilken hoj man har...

Men utan att vara partisk så ser det ut så här på "minsta antal anmälda fel på hojar de tre sista åren" listan. Läste det för ett tag sedan..

1. Honda
2. Yamaha
3. Suzuki
4. Kawasaki
 
Beror ju på ifall man råkar på ett måndags examplar..i sådana fall
så spelar det ingen roll vilken hoj man har...

Men utan att vara partisk så ser det ut så här på "minsta antal anmälda fel på hojar de tre sista åren" listan. Läste det för ett tag sedan..

1. Honda
2. Yamaha
3. Suzuki
4. Kawasaki

Vars har du läst det?
 
Läste i smc's tidning för något år sedan att Suzuki hade minst reklamerade garantifel
på sina hojjar!
Honda låg tredje eller 4:de plats gämfört med vad alla hondaälskare tror ; )
 
Last edited:
Kollar du påäldre hojar från tex tidigt 90-tal så skiljer det en del. Kawa och sukka tillhör väl den kategorin under tidigt 90-tal som inte höll alltför bra kvalitét. QUOTE]

Va höll Suzukis 90´tals hojar inte hög kvalitet, va babblar du om
mycket svammel ska man höra innan öronen trillar av:va

Jo med tanke på att jag inte slänger ur mig skit utan att ha belägg för vad jag säger så kan jag väl berätta att en släktning till mig har skruvat på sukkaverkstad i 12-13 år så han borde ju ha koll tycker man ju.
Men han kanske bara svammlar han oxå
 
Last edited:
Läste i smc's tidning för något år sedan att Suzuki hade minst reklamerade garantifel
på sina hojjar!
Honda låg tredje eller 4:de plats gämfört med vad alla hondaälskare tror ; )

Det borde väl vara fel som blivit godkända som garantifel då tycker man ju? Kanske dom inte godkänner lika mkt som garantifel så då blir det ju missvisande iaf eller???
 


Jo med tanke på att jag inte slänger ur mig skit utan att ha belägg för vad jag säger så kan jag väl berätta att en släktning till mig har skruvat på sukkaverkstad i 12-13 år så han borde ju ha koll tycker man ju.
Men han kanske bara svammlar han oxå



Hmm...har för mig att strippen dominerades totalt av hårdtrimmade suzuki´s på 90 talet, men visst litar blint på din brylling:pannkyss
Annars får jag ju hålla med, Honda är ju honda, visst håller dom kvalitets
fanan högt.
 
Yamahan köper man för utseendet och detaljfinishen!

Hondan köper man för slitstyrkan och i viss mån utseendet!

Suzukin köper man för motorn och motorn!

Kawasakin köper man för.......ja varför köper man en överhuvudtaget???

Jag skulle kunna tro att alla här på SH håller med mig:tungan
 
Beror ju på ifall man råkar på ett måndags examplar..i sådana fall
så spelar det ingen roll vilken hoj man har...

Men utan att vara partisk så ser det ut så här på "minsta antal anmälda fel på hojar de tre sista åren" listan. Läste det för ett tag sedan..

1. Honda
2. Yamaha
3. Suzuki
4. Kawasaki

Läste i smc's tidning för något år sedan att Suzuki hade minst reklamerade garantifel
på sina hojjar!
Honda låg tredje eller 4:de plats gämfört med vad alla hondaälskare tror ; )
Verkar som det är olika från år till år. Sen ska man tänka på att listorna inte tar hänsyn till vilka fel som gör att en hoj lämnas in. I en några år gammal "allt om mc" så är listan följande:

1. Kawasaki
2. Honda
3. Yamaha
4. Suzuki
 
Efter 2 generatorer på ZX10an så är den på G med ny motor starkare än nånsin, har kört 1500 med 05ans spis å den verkar spinna på utan nya generator problem... K.L s Surblade låg i gruset på Kemora så när man passera å sprättade man gummi på han... därför han ogillar allt utom Honda :arsele
 
Yamahan köper man för utseendet och detaljfinishen!

Hondan köper man för slitstyrkan och i viss mån utseendet!

Suzukin köper man för motorn och motorn!

Kawasakin köper man för.......ja varför köper man en överhuvudtaget???

Jag skulle kunna tro att alla här på SH håller med mig:tungan

Kawa är om man vill vara lite udda men inte vågar köra italienskt :D
 




Hmm...har för mig att strippen dominerades totalt av hårdtrimmade suzuki´s på 90 talet, men visst litar blint på din brylling:pannkyss
Annars får jag ju hålla med, Honda är ju honda, visst håller dom kvalitets
fanan högt.

På strippen ja mannen. Med nogrann genomgång av motorn efter varje runda:tummenupp
Näro skämtåsido. Sukka hade väl inte nån toppkvalitét på sin gatmaskiner då men det verkar ju ha gått åt rätt håll. Men som du säger. Honda förblir honda. Inget vi tro, utan vad vi vet
 
Jo det har du rätt i... Man får inte en moto gp hoj och 10 års garanti på den... Kanske därför bladen är tyngst och har rödmarkeringen ett par tusen varv lägre än dom andra litershojarna tex...???

Klart Honda kan ge 5års garanti med ingen effekt ,inget komp, överviktig & rödmarkeringen på 11000nåt.....jag vill då inte ha nån sporthojs-Volvo:tungan

Bara vad jag tycker :yoparty
 
Last edited:


På strippen ja mannen. Med nogrann genomgång av motorn efter varje runda:tummenupp
Näro skämtåsido. Sukka hade väl inte nån toppkvalitét på sin gatmaskiner då men det verkar ju ha gått åt rätt håll. Men som du säger. Honda förblir honda. Inget vi tro, utan vad vi vet


:pannkyss
Jag skrev nåt jätteelakt som vanligt men ja ångra mig.

Tror, och hoppas, inte att det är nån större skillnad rent motormässigt bara service sköts.

Sen tror ja fan honda håller bäst utan service, men märk väl Erik, han fråga inte efter nån Honda :D :tungan
 


Jo med tanke på att jag inte slänger ur mig skit utan att ha belägg för vad jag säger så kan jag väl berätta att en släktning till mig har skruvat på sukkaverkstad i 12-13 år så han borde ju ha koll tycker man ju.
Men han kanske bara svammlar han oxå

Vilken häpnadsväckande överaskning! Att han enbart får skruva Suzuki och jobbar på en suzukiverkstad? OMFG! ;-)

En blade är väl bra tills man vill försöka sig på att lägga ner schabraket. Fan, till och med när det sitter touringpuckar så släpar allt i backen. Konstant samma 'problem' sedan '92. '06 fattade dom äntligen att göra skrotet smalare.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top