Sådär nu har man hittat ytligare en sak att gå och fundera på.
I morse tändes oljelampan (finns tydligen ingen tryckgivare utan det var nivå) jag svängde in till kanten och slog av.
Någon minut senare startade jag och körde vidare utan att den lös något, några timmar senare åkte jag förbi yamahacenter som förklarade att det inte fanns tryckgivare utan måste vara nivån men den hade jag tittat för någon dag sedan och tyckte inte då att den var direkt låg(det var den nu).
Nu hade den sörplat lite, tror det kan ha med att göra en resa på under lördagen då varvet låg mellan 8-11k rpm under 7 mil.
Någon sa att det är för ventilerna säkert är otäta, dom på yamahacenter menade på att hade jag pressat den lite så ska den dra lite olja och den tredje sa att den antagligen hade med cylinderloppet att göra
men när det var så lite som 2-3dec på 350 mil så var det inget att bry sig om.
Vad tror, eller vet ni kanske orsaken till detta och är det normalt?
Filter och motorolja är bytt för 350mil sedan om det har någon betydelse, mätaren på cykel står på 1700mil som jag då tror stämmer, cykeln är en r6-01
Sökte lite men hittade inget direkt mer än att alla menar att en äldre r1 dricker ofta lite.
http://www.sporthoj.com/forum/search.php?searchid=3672381
I morse tändes oljelampan (finns tydligen ingen tryckgivare utan det var nivå) jag svängde in till kanten och slog av.
Någon minut senare startade jag och körde vidare utan att den lös något, några timmar senare åkte jag förbi yamahacenter som förklarade att det inte fanns tryckgivare utan måste vara nivån men den hade jag tittat för någon dag sedan och tyckte inte då att den var direkt låg(det var den nu).
Nu hade den sörplat lite, tror det kan ha med att göra en resa på under lördagen då varvet låg mellan 8-11k rpm under 7 mil.
Någon sa att det är för ventilerna säkert är otäta, dom på yamahacenter menade på att hade jag pressat den lite så ska den dra lite olja och den tredje sa att den antagligen hade med cylinderloppet att göra

Vad tror, eller vet ni kanske orsaken till detta och är det normalt?
Filter och motorolja är bytt för 350mil sedan om det har någon betydelse, mätaren på cykel står på 1700mil som jag då tror stämmer, cykeln är en r6-01
Sökte lite men hittade inget direkt mer än att alla menar att en äldre r1 dricker ofta lite.
http://www.sporthoj.com/forum/search.php?searchid=3672381
Last edited: