Drick!!!!

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Med tanke på värmen som råder ute nu vill ja uppmana alla som ska till Sviestad i morgon att dricka massor :dricka
Se till att börja tidigt på morgonen, det tar ett tag att fylla kroppens alla depåer och man svettas otroligt mycket.
För lite vätska innebär dålig koncentration som innebär missar i körningen och kan leda till krascher :3freak
Minst 5-6 liter innan träning och massor av vatten i mellan passen tack :tummenupp
 
Oavsett om man kör eller inte så bör man dricka sjukt mycket i dessa övervarma dagar ;)
 
LOTTAK skrev:
2230726 Med tanke på värmen som råder ute nu vill ja uppmana alla som ska till Sviestad i morgon att dricka massor :dricka
Se till att börja tidigt på morgonen, det tar ett tag att fylla kroppens alla depåer och man svettas otroligt mycket.
För lite vätska innebär dålig koncentration som innebär missar i körningen och kan leda till krascher :3freak
Minst 5-6 liter innan träning och massor av vatten i mellan passen tack :tummenupp


Exakt vad skall man dricka 5-6 liter av innan passen ? :arsele
 
övervarma :fatta! det är ju alldeles underbart även om jag också klagar på värmen lite då och då framför allt när man står inne och jobbar,, men var inte så typiskt svenska och klaga på värmen, sätt på vattenspridaren och spring i den :rolleyes: tvätta motorcykel :) men klaga inte på värmen nu när den väl kommit :fyllisar :banana

wops fel av mig men jag låter det stå kvar om någon skulle klaga :pannkyss
 
5% av sin egen kroppsvikt ska man dagligen få i sig i vätska.

Så det blir lite olika hur mycket man ska dricka. Lite skillnad om man är en 40kg 125jnr pilot eller 100kg NSBK pilot. ;)

Men lite extra mot normalt ska man ändå dricka när det är varmt. :)
 
Badda insidan av ditt ställ med lufkonditionerad yoghurt eller Kefir så erhåller du en svalkande effekt :tummenupp
 
P@trik skrev:
2230741 5-6 liter , hur får man ner det ?

Då blir det nog mer tid inne på dass än ute på banan.. :rolleyes:
I dne här värmen så behöver du inte oroa dig för att bli pinknödig, kör du aktivt i skinnställ så lär du svettas bort det mesta av vätskan och det gör du ju under tiden du kör = 100% bantid :) .
 
sgtpepper skrev:
2230769 I dne här värmen så behöver du inte oroa dig för att bli pinknödig, kör du aktivt i skinnställ så lär du svettas bort det mesta av vätskan och det gör du ju under tiden du kör = 100% bantid :) .
Dessutom komemr skinnstället vara så svettigt att du inte mräker någon skillnad om en kiss-ros uppenbarar sig på kalsongerna.
 
sgtpepper skrev:
2230769 I dne här värmen så behöver du inte oroa dig för att bli pinknödig, kör du aktivt i skinnställ så lär du svettas bort det mesta av vätskan och det gör du ju under tiden du kör = 100% bantid :) .
Förra året drog jag i mig ca 5-6 liter vatten på en varm bandag och vart aldrig pinknödig :)
 
flugan skrev:
2230761 Badda insidan av ditt ställ med lufkonditionerad yoghurt eller Kefir så erhåller du en svalkande effekt :tummenupp
Och det luktar smaskens efter ett par körpass?
 
LOTTAK skrev:
2230726 Med tanke på värmen som råder ute nu vill ja uppmana alla som ska till Sviestad i morgon att dricka massor :dricka
Se till att börja tidigt på morgonen, det tar ett tag att fylla kroppens alla depåer och man svettas otroligt mycket.
För lite vätska innebär dålig koncentration som innebär missar i körningen och kan leda till krascher :3freak
Minst 5-6 liter innan träning och massor av vatten i mellan passen tack :tummenupp


5 - 6 liter... är det alkokontroll...? jag blir ganska dragen på 2.... :confused:
 
Visst är det härligt med värme! Har haft ett par veckor med 37-42 grader nu och eftersom jag är så förbannat arbetstrött så spenderas de flesta dagarna på banan. Med svart skinnställ och 4-5 30 min pass per dag så förloras det mycket vätska (tanken är blöt av svett när man kommer tillbaka till garaget). Det bästa är 20 min iskalla duschar för att sänka kroppstempen snabbt samt mängder med banan :banana och vatten vatten vatten och IV dropp för att få tbx mineraler i kroppen.

Som kall nordbo trodde jag att jag skulle lida mer av värmen än vad jag gör men konstigt nog så kommer de snabbaste varvtiderna de sista varven, antagligen för att man är så förbannad för att man måste vara ute 5 min till innan passet är över och hålla tillbaka svetten från att nå munnen.

Blev otroligt imponerad i helgen under tävlingarna när Ty Howard först vann 2 600 klasser och sen vann 2 superbike klasser som gick efter varandra. Han klev inte ens av hojen mellan loppen och dessutom satte han varvrekord under andra SBK loppet. Det är faan Texas girlpower det! Själv fick jag munnen full med grus på andra varvet.

Den olidliga värmen är dock skäl nog för att flytta tillbaka norrut och bara återvända till Texas i dec och jan för lite banåka i då endast 20 grader.
 
Man vätskar inte upp kroppen med att dricka 5-6 l på en förmiddag,, det pissar du ut,,,
Istället börjar man i början på veckan med att dticka under jämna intag..
Men klart bättre o dricka på fm än inget alls,, :tummenupp
 
Tanken på hur svårt skinnstället kommer bli att ta av sig imorgon lockar inte just nu.

Förra tisdagen så hade vi ställt upp för utsläpp och så kommer nyheten att dom ska sopa banan innan vi i långsamma gruppen släpps ut.
Svettigt. Tur att det inte var lika varmt då som det är nu.

Syns imorgon allihop.
 
Hur kan ni säga att ni inte pinkar :va

Oavsett om jag dricker mycket eller lite så är det någon sorts påknapp som aktiveras så fort jag får på mig skinstället. Blir sjukt pinknödig då.
Pissar säkert 7-8 gånger under en bandag.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top