Drevning Yamaha Thundercat

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
*Såld...
Tjena..

Vill ha lite mer "stick" i min Thundercat. Men hittar inte några drev till den på nätet, passar drev från R6? för det verkar finnas lite överallt..

Tänkte smälla på ett lite större bakdrev för mer drag, toppfarten skiter jag mest i.. det är ändå inte kul att ligga och pressa i 200...

Men vart hittar jag större bakdrev till en Thundercat 96a. Och hur MYCKET gör det på sig? hur många kugg ska jag upp innan det märks?

Mvh Mattias

Briljanto skrev:
2266789 Tjena..

Vill ha lite mer "stick" i min Thundercat. Men hittar inte några drev till den på nätet, passar drev från R6? för det verkar finnas lite överallt..

Tänkte smälla på ett lite större bakdrev för mer drag, toppfarten skiter jag mest i.. det är ändå inte kul att ligga och pressa i 200...

Men vart hittar jag större bakdrev till en Thundercat 96a. Och hur MYCKET gör det på sig? hur många kugg ska jag upp innan det märks?

Mvh Mattias

Duells har...kostar dig max 200 kr...har bytt till 14 fram, enkel, snabbt och gav ganska sjyst ändring, toppfart blev precis över 240 på mätaren, men jämnstarkare, speciellt över mellanregistret, se bara till att ha en bra kedja som klarar av ett mindre framdrev...

rfb skrev:
2266806 Duells har...kostar dig max 200 kr...har bytt till 14 fram, enkel, snabbt och gav ganska sjyst ändring, toppfart blev precis över 240 på mätaren, men jämnstarkare, speciellt över mellanregistret, se bara till att ha en bra kedja som klarar av ett mindre framdrev...

Det är just på grund av kedjans extra slitning(?) jag vill ha ett större bakdrev istället för ett mindre fram...

Men TACK för dte snabba svaret.

rfb skrev:
2266806 Duells har...kostar dig max 200 kr...har bytt till 14 fram, enkel, snabbt och gav ganska sjyst ändring, toppfart blev precis över 240 på mätaren, men jämnstarkare, speciellt över mellanregistret, se bara till att ha en bra kedja som klarar av ett mindre framdrev...

vet du vad original är fram/bak på thundercatten?

eller någon annan som har tips?

Mvh Mattias

Ladda ned Haynes-manualen... Bra o ha. ;)
Original på Thundercat'en är 15 fram, 47 bak och 108-länkars kedja.

Och om du ringer till Addemoto så är jag rätt säker på att de kan svara på vad som passar till den om du ska ha annat än original.
Jag fick mycket bra service när jag handlade mitt drivpaket där.
Finns säkert andra bra firmor också, jag har bara erfarenhet från dem.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg