drevning R1.

leffe75

NEC team Mortec 2007
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GsxR 1000-08
Någon som kan tipsa om en bra drevning på R1-99 för kombinerad bankörning och gata?
Ska byta drivpaket o tänkte isf passa på att dreva om.
Är inte så beroende av att den ska gå fort på landsväg, hellre rätt drevad för bana.
Vet att det skiljer sig väldigt beroende på vilken bana man åker på (åkte på några banor i somras) men kommer nog inte byta drev för varje gång det blir bankörning.
Har hört att dreva ner 1 kugg fram o dreva upp 2 bak är en bra lösning som funkar??
Tips och råd tack
/Leffe

leffe75 skrev:
Någon som kan tipsa om en bra drevning på R1-99 för kombinerad bankörning och gata?
Ska byta drivpaket o tänkte isf passa på att dreva om.
Är inte så beroende av att den ska gå fort på landsväg, hellre rätt drevad för bana.
Vet att det skiljer sig väldigt beroende på vilken bana man åker på (åkte på några banor i somras) men kommer nog inte byta drev för varje gång det blir bankörning.
Har hört att dreva ner 1 kugg fram o dreva upp 2 bak är en bra lösning som funkar??
Tips och råd tack
/Leffe

JAg var då nöjd med min drevning som det va orginal, gick upp på 3:ans vxl utan koppling på bakhjulet med lite lirk med gasen & rätt så nöjd med bankörning.
Men skulle jag köpa nytt drivpkt så skulle jag nog kugga upp en eller två bak om jag skulle köra på bana & allmänväg. Tror det skulle vara bra, skulle nog oxå skippa ner drevningen fram

Ett kugg fram gör rätt mycket. Drevar du både bak och fram blir det nog för mycket. Som du skrev, du vill kunna köra både gata och bana.
Du vill ju inte att den ska yla på som en R6:a....

Fast då är det bättre att dreva upp bak, än ner fram. För att få en kortare kedja så du får lite mindre hjulbas. Inte mycket men det kanske märks.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP