Drevning på RS 125?

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Tjabba, finns det någon som drevat ner sin RS 125 här? Eftersom jag ofta kör i stan så tänkte jag att det kan vara trevligt med lite mera acceleration!

Ibland kan det ju vara så att prestandan försämras om man drevar för mycket? Har någon erfarenheter om det så skulle det uppskattas väldigt mycket! :tummenupp

//Marvin

bara en snabb fråga... går din helt ut på sista växeln när du maxar? om inte så tycker jag du ska dreva ner. för då kan du ändå få bättre ax utan att få ner allt för mycket i topp. fast i för sig om du inte får chansen till att toppan så kan du lika gjärna dreva ner. jag säger att det är helt klart roligare att ha en hoj som axar som en skollat ollon än en som är seg och toppar mycket :rolleyes:
Nej, man får inte sämre prestanda pga drevning. men man kan ändra förhållanden på bakhjulet.

Lånar tråder lite! Jag undrar vilken sida det var som dom förklara/visa bilder på ett uppkapat rör hur dom kapat och va man ska ta bort ur röret på en aprilia rs! för det sitter något löst i mitt rör och de är antagligen den saken som dom tog bort där så tänkte se lite! så sku va snällt om nån länka den sidan här :tummenupp

Lånar tråder lite! Jag undrar vilken sida det var som dom förklara/visa bilder på ett uppkapat rör hur dom kapat och va man ska ta bort ur röret på en aprilia rs! för det sitter något löst i mitt rör och de är antagligen den saken som dom tog bort där så tänkte se lite! så sku va snällt om nån länka den sidan här :tummenupp

Man lånar inte tråden om man inte har något som är likt original frågan, då söker man efter en eller gör en ny. Men bara för att jag är så snäll idag så varsegod :tungan

Och då åter till min fråga, och jag har inte testat att maxa så jag vet inte :D

Man lånar inte tråden om man inte har något som är likt original frågan, då söker man efter en eller gör en ny. Men bara för att jag är så snäll idag så varsegod :tungan

Och då åter till min fråga, och jag har inte testat att maxa så jag vet inte :D

Tack ska du ha! :) Jag tyckte bara att det var onödigt att starta en ny tråd för det där.

Nyheter
Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

Back