Gix
Produktionsutvecklare
Tjena...
Ska byta drivpaket på min Gixxer å undrar följande:
- Visst fan var det 16/44 drevning orginal?
- Finns det & har nån provat 15/45(46)?
SV 650S framdrev har samma best.namn som min Gixxer förutom då -15 ist. för -16 på slutet, så det borde väl vara samma å passa rakt av?
Bakdrevet hittar jag inget annat än GSX-R 600 (97-2000) som har samma best. namn men -46 på slutet, så då blir det ju två kuggar upp isf...
Men, så om man tittar lite till så har Gixxer 600 (2000-2003) samma framdrev, ska ha samma kedja som min, men har ett annat best.namn på bakdrevet, som då skulle vara -45... borde väl fan passa?
Eller är det hål för skruvarna och sånt som ändrar beroende på modellnamnet?
Blir isf. 15/46 för extrem förändring? Nån som provat, vet något procentuellt eller så vad jag kan räkna med om jag kör på det?
Tacksam för snabba svar eftersom jag behöver ny drivlina alá bums
Ska byta drivpaket på min Gixxer å undrar följande:
- Visst fan var det 16/44 drevning orginal?
- Finns det & har nån provat 15/45(46)?
SV 650S framdrev har samma best.namn som min Gixxer förutom då -15 ist. för -16 på slutet, så det borde väl vara samma å passa rakt av?

Bakdrevet hittar jag inget annat än GSX-R 600 (97-2000) som har samma best. namn men -46 på slutet, så då blir det ju två kuggar upp isf...
Men, så om man tittar lite till så har Gixxer 600 (2000-2003) samma framdrev, ska ha samma kedja som min, men har ett annat best.namn på bakdrevet, som då skulle vara -45... borde väl fan passa?
Eller är det hål för skruvarna och sånt som ändrar beroende på modellnamnet?
Blir isf. 15/46 för extrem förändring? Nån som provat, vet något procentuellt eller så vad jag kan räkna med om jag kör på det?
Tacksam för snabba svar eftersom jag behöver ny drivlina alá bums