Drevning ni som stuntar?

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Tänkte bara fråga om och isåfall hur mycket ni har drevat cyklarna?
Själv har ja -1 fram och +2 bak, men de känns som om de inte räcker för att få upp den i toklåga farter. Kan ju iof inte de där med att slanga jättebra men känns som om man kan lära sej lättare med en nerdrevad hoj :confused:

Det skulle jag också vilja veta! Kollar man filmerna så har en del, iaf i USA, sjukt stora bakdrev.

MostWanted_NKPG skrev:
vart hittar man drev till zxr? =S asså stora bakdrev

Ska du ha sjukt stort drev så är det väl bara att skaffa drevämne och borra till själv. Finns åtminstone upp till 95 kuggar. Borde räcka för de flesta..:)

Plelle skrev:
Du kan inte ha för litet fram, blir lite konstig brytvinkel eller vad de heter då...
Jag har ett 7-kuggars fram och 66 bak på min, men inte fan wheelar den ändå... :)

det där med drev kan du nog glömma tills du kan alla basic tricken, det blir definitivt inte lättare då du har en massa motorbroms och så måste man helt plötsligt börja balansera skiten. det du bör fixa först är att kunna wheela obehindrat i de första växlarna, både sittandes och stående. highshair, kunna flytta kroppen på hojen typ kan-kan, röra dig mellan fotpinnarna, stå på sadeln mm. efter detta så kan du börja att att använda bakbromsen för att gå över balanspunkten, när du kan få hojen att sacka så kanske det är dax att börja tänka på drev, och glöm inte att det kommer att göra ONT

har ett 57drev till blade 929 om nån är intresserad!? nytt och färdig fräst!

jo! men 929:an har gjort sitt kan man säga! blir en ny hoj nästa vecka men vet ej vad än!? gillar stånkor så en SZR tror jag men även en SV650 skulle inte vara fel?!?!

vad skall man ha för något!?!

bonebreak skrev:
vad nu!! skulle inte du stunta denna säsong!!

Mcbudet skrev:
jo! men 929:an har gjort sitt kan man säga! blir en ny hoj nästa vecka men vet ej vad än!? gillar stånkor så en SZR tror jag men även en SV650 skulle inte vara fel?!?!

vad skall man ha för något!?!

tror osså att sv 650 är en prima stunthoj!! men tydligen så pallar motorerna inte med för mycket slangning!! finns massor av trådar om det på stuntlife!! dom rasar på löpande band!! szr är nog bra!! dessutom torrsump på den!! vet en som ska sälja en stuntkittad o klar!! pm om jag ska vidarebefodra!!

Lånar tråden lite.

Hur mycket måste jag dreva ner för att min orginal fzr skall gå att koppla upp på 2:an?
Är säkert mycket teknik också, men hur mycket jag än gungar så går det inte :tungan .

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8