Drevning LC4a.

Almspang

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Norrköping
Hoj
KTM LC4 640 -02
Det är väll 42 oginal om ja inte minns fel va? Vad kör ni andra med för drevningar? det skulle bara bra om någon kunde skiva upp va ni kör med, vad blir det för skillnad på accet toppfarten med mera? mvh
 
Jag testade lite olika på min 640 -02 och kom fram till 15/42 som lagom alternativ.
Blir lite roligare med 15 drev och lättare att gasa upp den på 3'an.
 
Almspang skrev:
Det är väll 42 oginal om ja inte minns fel va? Vad kör ni andra med för drevningar? det skulle bara bra om någon kunde skiva upp va ni kör med, vad blir det för skillnad på accet toppfarten med mera? mvh
15, 45: Toppfart 163Km, satt på när jag köpte hojen, omöjlig att dra upp med enbart gas på 1:an :( , men 2:an inga problem, även om man sitter på tanken :hihi
Javisst ja... då måste väl även nämnas att den även är utrustad med fulingslipon (Raka rör), 47,5 lågfart och 170 huvudmunstycke och borrad trottel.
MVH. \\Micke
 
Last edited:
Ringrostig skrev:
15, 45: Toppfart 163Km, satt på när jag köpte hojen, omöjlig att dra upp med enbart gas på 1:an :( , men 2:an inga problem, även om man sitter på tanken :hihi
Javisst ja... då måste väl även nämnas att den även är utrustad med fulingslipon (Raka rör), 47,5 lågfart och 170 huvudmunstycke och borrad trottel.
MVH. \\Micke

Okaj. Är det vanligast att man kör 15, 45 ? Min kompis kör med 35 tror ja inte hundra. ? Men det kanske inte e så kul att åka med eller. hjälp mej inte så insatt i kugg svängen säg vilket ni tycker jag ska ha för att lättare åka på slangen. MVH :Bugar
 
Almspang skrev:
Okaj. Är det vanligast att man kör 15, 45 ?

Generellt vad gäller drevning så gäller att ju mindre drev man har fram desto större förluster pga krökningen. Nu är detta iofs marginellt men ändå värt att tänka på. Har läst/hört någon rekommendation om att inte gå ner på 15 fram av just den anledningen.

Sen så sliter man ju dessutom ut svingskyddet snabbare (billig plast jag vet men....). Visst är det bökigare att byta bak och vill man få till stora skillnader mot orginal så kan även en längre kedja krävas.

Har ingen aaning om vad som är orginal på 640 -02 (16/40?) men det är ju rätt enkelt att räkna på vilken skillnad olika drevkombinationen ger. Orkar man inte räkna så finns det färdigt och klart på sidan 37 i KTM Sommers katalog

Ett litet inlägg i debatten..... bara så där......
 
*/ ?>
Nyheter
Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Back
Top