Drevning KTM 525 SX/SM ?

dread

Wenna
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
Honda CBR600RR -05 (stunt)
Har en KTM 525 SX med motardkitt. Hojjen håller jag på att e-regga.

Det är ju bara en kort 4-växlad låda i den och jag undrar om det finns någon som kan rekomendera en bra drevning för att köra denna hojj på gata ??

dread skrev:
Har en KTM 525 SX med motardkitt. Hojjen håller jag på att e-regga.

Det är ju bara en kort 4-växlad låda i den och jag undrar om det finns någon som kan rekomendera en bra drevning för att köra denna hojj på gata ??

15-45

Holy Rider skrev:

Nja 15-45 funkar inte på KTM RFS..
Visst det går att klämma dit ett 15 drev med modifikationer vid kopplingcylindern!

Eftersom du "bara" har fyra växlar så tror jag mer på typ 14-40 el 14-38.
Du kommer få en jävulskt hör etta men du måste ju ha lite toppfart oxå!

/

M

Abris skrev:
Nja 15-45 funkar inte på KTM RFS..
Visst det går att klämma dit ett 15 drev med modifikationer vid kopplingcylindern!

Eftersom du "bara" har fyra växlar så tror jag mer på typ 14-40 el 14-38.
Du kommer få en jävulskt hör etta men du måste ju ha lite toppfart oxå!

/

M

Sitter 14 44 på nu och jag la märke till att framdrevet verkar vara det största som ryms att få dit. Jag har beställt ett 38 bakdrev så vi får väl se hur pass mycket bättre det blir. Tack för svaren...

15-45 funkar kanon bra på min hoj , du får dit ett om du vill men visst det är tajt .
Körde min bara på Is med 15-38 blev lång etta men det går bra , har nu 6 vxl
lite lättare med drevningen .

Major skrev:
15-45 funkar kanon bra på min hoj , du får dit ett om du vill men visst det är tajt .
Körde min bara på Is med 15-38 blev lång etta men det går bra , har nu 6 vxl
lite lättare med drevningen .

Vad blir topphastigheten på hojjen med 15-38? 15-45?

Hur känns 6-växlade lådan jämnfört med 4-växlade. Jag tycker det är så jävla tight mellan växlarna på 4-växlade....

dread skrev:

Hur känns 6-växlade lådan jämnfört med 4-växlade. Jag tycker det är så jävla tight mellan växlarna på 4-växlade....
Det är som bara en fortsättning på den 4växlade lådan... Jag skulle nog säga att det inte blir så mycket bättre med drevningen för att man har en sexväxlad låda. Man får ju växla hela jävla tiden ändå :P Fast de e ju klart. Den går ju fortare då... Ettan får man alltid dras med iaf.

dread skrev:

Mest en smaksak om man föredrar SX eller EXC-lådan.
På vissa banor kan det vara bra med tätt, på andra inte.
Jag tyckte inte så mkt om 6-växlad SX-låda i början, men nu trivs jag riktigt bra. Den höga ettan kan vara knepig, men det kan man också vänja sig vid.

Ska du montera 6 vxl låda så tänk på att inte använda EXC låda dvs lägga till 2 drev .
Du ska montera 4 drev då får du en tätstegad 6 vxl låda utan hög etta .
Om jag inte minns helt fel så är det MXC vxl låda du ska använda .
Har sådan själv å är riktigt nöjd med det .

Pidde skrev:
:hördu Ingen som kör 525 exc här?
Jo, jag har kört 15/48 fram tills nu, jag har ändå bara kört småbanor och knappt något på vägen men ska testa 15/42 i Linköping imorrn, får se hur det blir. Är det för högt får det bli 14/42 sen.

RookieSM skrev:
Jo, jag har kört 15/48 fram tills nu, jag har ändå bara kört småbanor och knappt något på vägen men ska testa 15/42 i Linköping imorrn, får se hur det blir. Är det för högt får det bli 14/42 sen.

Bra testa ut en bra drevning.... Jag ska bara köra tävlingen så det vore bra med rätt drevning :tummenupp

Jag har kört 14/50 på små go-cartbanor men nu höjde jag till 15/48 Ska testa hur det går.

Ooops, finns visst konkurrenter här!!
Nån som vet vad ungefärlig topphastighet på Sviestad är?

Nu blev det mycket här. Det jag ville ha svar på var bästa drevningen på en 4-växlad 525 SX låda för att åka landsväg....

Vad kostar ett ombyggnadskitt för att bygga om lådan till 6-växlad? Någon som nämnde MXC-lådan. Kan man köpa ett kitt för o bygga om SX-lådan till den lådan?

dread skrev:
Nu blev det mycket här. Det jag ville ha svar på var bästa drevningen på en 4-växlad 525 SX låda för att åka landsväg....

Vad kostar ett ombyggnadskitt för att bygga om lådan till 6-växlad? Någon som nämnde MXC-lådan. Kan man köpa ett kitt för o bygga om SX-lådan till den lådan?

Ja, tror det går på runt 3 papp.

dread skrev:

15/38 tror jag för det är väl det högsta som finns?
Dreven har jag för mig kostar 2-3000 om du gör arbetet själv.

RookieSM skrev:

Klart :fyllisar Så nu får du komma med mycket bra info... både drevning och däck. :hihi Om du gör detta lovar jag att ligga bakom dig :tungan

RookieSM skrev:

Vad jag blivit informerad om så kom man upp i närmare 170km/h förra året i regn.
Fast med qvarnan har jag aldrig drevat utifrån topphastighet. Jag har letat upp en drevning där 2:an samt stegen mellan växlarna kännts lagom. Givetvis får man ha koll på att önskad topphastighet uppnås med drevningen som i övrigt känns "rätt". Fast det har jag aldrig behövt ta hänsyn till, vilket jag även tror gäller dom flesta med 6-vxl låda.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back