Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
dread skrev:Har en KTM 525 SX med motardkitt. Hojjen håller jag på att e-regga.
Det är ju bara en kort 4-växlad låda i den och jag undrar om det finns någon som kan rekomendera en bra drevning för att köra denna hojj på gata ??
Holy Rider skrev:
Abris skrev:Nja 15-45 funkar inte på KTM RFS..
Visst det går att klämma dit ett 15 drev med modifikationer vid kopplingcylindern!
Eftersom du "bara" har fyra växlar så tror jag mer på typ 14-40 el 14-38.
Du kommer få en jävulskt hör etta men du måste ju ha lite toppfart oxå!
/
M
Major skrev:15-45 funkar kanon bra på min hoj , du får dit ett om du vill men visst det är tajt .
Körde min bara på Is med 15-38 blev lång etta men det går bra , har nu 6 vxl
lite lättare med drevningen .
Det är som bara en fortsättning på den 4växlade lådan... Jag skulle nog säga att det inte blir så mycket bättre med drevningen för att man har en sexväxlad låda. Man får ju växla hela jävla tiden ändådread skrev:Vad blir topphastigheten på hojjen med 15-38? 15-45?
Hur känns 6-växlade lådan jämnfört med 4-växlade. Jag tycker det är så jävla tight mellan växlarna på 4-växlade....
dread skrev:Vad blir topphastigheten på hojjen med 15-38? 15-45?
Hur känns 6-växlade lådan jämnfört med 4-växlade. Jag tycker det är så jävla tight mellan växlarna på 4-växlade....
Ingen som kör 525 exc här?Pidde skrev:Ni som kör Exc 525 vad har ni för drevning?
//Petter
Jo, jag har kört 15/48 fram tills nu, jag har ändå bara kört småbanor och knappt något på vägen men ska testa 15/42 i Linköping imorrn, får se hur det blir. Är det för högt får det bli 14/42 sen.Pidde skrev:Ingen som kör 525 exc här?
RookieSM skrev:Jo, jag har kört 15/48 fram tills nu, jag har ändå bara kört småbanor och knappt något på vägen men ska testa 15/42 i Linköping imorrn, får se hur det blir. Är det för högt får det bli 14/42 sen.
dread skrev:Nu blev det mycket här. Det jag ville ha svar på var bästa drevningen på en 4-växlad 525 SX låda för att åka landsväg....
Vad kostar ett ombyggnadskitt för att bygga om lådan till 6-växlad? Någon som nämnde MXC-lådan. Kan man köpa ett kitt för o bygga om SX-lådan till den lådan?
15/38 tror jag för det är väl det högsta som finns?dread skrev:Nu blev det mycket här. Det jag ville ha svar på var bästa drevningen på en 4-växlad 525 SX låda för att åka landsväg....
Vad kostar ett ombyggnadskitt för att bygga om lådan till 6-växlad? Någon som nämnde MXC-lådan. Kan man köpa ett kitt för o bygga om SX-lådan till den lådan?
RookieSM skrev:Ooops, finns visst konkurrenter här!!
Nån som vet vad ungefärlig topphastighet på Sviestad är?
Så nu får du komma med mycket bra info... både drevning och däck.
Om du gör detta lovar jag att ligga bakom dig 
RookieSM skrev:Ooops, finns visst konkurrenter här!!
Nån som vet vad ungefärlig topphastighet på Sviestad är?
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026