Drevning husqvarna.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Åker på en Husky 570RR och ska åka på Kinnekulle ring i helgen tänkte jag. Skulle vilja få den att gå lite fortare och rev lite i lådorna och hittade diverse drev. Nu sitter det 17 fram och 48 bak. 17 var det största framdrev jag hittade i gömmorna och 47 var det minsta bakdrev jag hittade. Vilka storlekar finns det? Vad bör man köra på?

- Johan
 
kläm dit ett 42 eller nått då borde den göra typ 200...

men går det så fort på kinnekulle, bra mycket kortare raka än gelleråsen iaf.
 
Joo.. får väl beställa ett lite mindre.. Som den är nu så gör den nog inte mer än 140 eller något och det e lite långsamt iaf..
 
e den så tätstegad i lådan eller?
mer 140 måste den väl gå med 6-växlat?
 
mr_rockster skrev:
Joo.. får väl beställa ett lite mindre.. Som den är nu så gör den nog inte mer än 140 eller något och det e lite långsamt iaf..

hmmm... är det annorlunda utväxling i lådan på smr & rr? Jag kör med 15/48 och den toppar runt 180 enl. mätaren
 
Chris Husky skrev:
hmmm... är det annorlunda utväxling i lådan på smr & rr? Jag kör med 15/48 och den toppar runt 180 enl. mätaren

håller med.. jag har 14/45 mätt med en annan hoj bakom 192 blås...

med 16 fram borde den enl räknestickan göra ca 220..... :D
 
Med 16/42 på husan är det precis att den varvar ur på kullen. Jag kör med 17/42 på både kullen och Åsen. 17/42 på husan ger lite över 200. Då plågar man inte ihjäl hojen helt och hållet vilket känns bra. Fast med nästan 100cc extra klarar ju hojen såklart lite högre utväxling :lol :arsele
 
Chris Husky skrev:
hmmm... är det annorlunda utväxling i lådan på smr & rr? Jag kör med 15/48 och den toppar runt 180 enl. mätaren
Det sitter en annan låda i RR:en som e betydligt mer tätstegad...

- Johan
 
17-48,49
Ta med kartongen med drev du fick med :hihi o prova beroende på hur snabb banan är och om den varvar ur.
Växellådsdreven kan du lämna hemma.
 
Jag kör 17-48 nu men tror den går för långsamt på snabba banor. Varvar ur rätt fort och har inte orkat mäta med något än. Beställde iaf en 45 drev igår...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top