Drevning GSR 750

benton

Med lem
Gick med
2 Jul 2009
Hoj
Suzuki GSR 750
Jag funderar på att dreva ner min GSR 750 för jag vill att den ska bli lite "piggare".
Vill hellst att den ska lyfta framhjulet när man drar fullt på iaf ettan vilket den inte gör nu.
Samtidigt vill jag kunna köra fort utan att varva sönder.

Den går bra och så men jag tycker den är för "snäll" på nåt vis, som att den är för högt drevad.

Hur mycket kan ni rekomendera?

Fram? Bak? och behöver jag ändra längden på kedjan?

Hur hårt ska jag förresten dra åt muttern vid framdrevet och bakhjulet?

Det kan du hitta om du söker på nätet. Litar du på att de är rätt dragna nu så kan du ju märka upp dem och dra dem till märket efter bytet.

jag har köpt ett +2 bak av just samma själ som du, men jag har inte monterat det än, men jag har räknat på att förlora ca 12 km/h i toppfart och den kommer inte varva så mycket mer men förhoppningsvis resa på 1:an

Köpte mitt drev här http://www.wemoto.com/bikes/suzuki/gsr_750_l2/12/

Last edited:
Det kan du hitta om du söker på nätet. Litar du på att de är rätt dragna nu så kan du ju märka upp dem och dra dem till märket efter bytet.
Nej, nej, nej! Inga sådana dumheter. Dreven är med all säkerhet inte exakt lika tjocka (och brickor, distanser, smuts m.m kan också ställa till det), så att dra till ett visst märke är ingen bra idé. Framdrevsmuttrar brukar dras till ca. 100-150 Nm. Kolla en reparationshandbok (om du inte redan har en så köp en). Momentnyckel alternativt känsla och erfarenhet.

Last edited:
Jag har fått av framdrevet nu och på det som satt på var det typ gummi på båda sidor av drevet, det är det inte på det nya.
Ska det flyttas över eller behövs inte det? Misstänker att det är nån form av ballansering av drevet.

Jag har inte hittat nån reparationshandbok tyvärr.

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort