drevning gammelgixxer turbo?

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
suzuki allt annat förnekas
Nu har funderingarna hamnat runt drevpaketet på min gsxr 1100r turbo.
Kikade lite blev inte direkt klokare där utan tänkte fråga er istället som redan kör turboladdat.

Jag tänkte mig D.I.D X-länk (x2 super street tror jag den heter) som man kan få i läckert guld och i 530 storlek, men vad har ni för storlekar på främre och bakre drev:va

Man vill ju kunna ha "långa" växlar så turbon kan sköta accet utan för många avbrott, men den där gyllene medelvägen som gör att lådorna inte far iväg som fyrverkeripjäser omkring benen kanske :D

så vad föreslår ni, vad har ni för erfarenheter??

Last edited:
Drevning lär du experimentera fram själv beroende på hur du startar. En lagom startuppsättning är nåt i stil med 16/45. Kör med en kedja som har en "tensile strength" på minst 10,000 lbs och bry dig mindre om dess utseende. Ditt vänsterben och motorblock kommer att tacka dig.

drevning

hej
16 45 funkar bra,det hade jag själv på min gsxr 1186cc turbo,då gör den 360 mätarfart vid 9000rpm , jag har dreven 16 45 kvar dessa är med körda 2000km 530 delning pris 200kr för båda två
mvh peter

Last edited:
Drevning lär du experimentera fram själv beroende på hur du startar. En lagom startuppsättning är nåt i stil med 16/45. Kör med en kedja som har en "tensile strength" på minst 10,000 lbs och bry dig mindre om dess utseende. Ditt vänsterben och motorblock kommer att tacka dig.

fan nu fick du mig att känna mig som en dum blondin där.
tänkte snarare att den kunde vara både snygg OCH stark.
den har 10,370lbs, men har inte funderat så mycket på den siffran förrän du nämnde den.

du som kör lite mera tävlingsmässigt, kör man inte med någon typ av styrning för kedjan om den skulle snappa av och komma farandes. om inte annat för motorblockets överlevnads skull. Hur lång blir 1:an med en sådan drevning cirkus:va

Last edited:
hej
16 45 funkar bra,det hade jag själv på min gsxr 1186cc turbo,då gör den 360 mätarfart vid 9000rpm , jag har dreven 16 45 kvar dessa är med körda 2000km 530 delning pris 200kr för båda två
mvh peter

tack men jag blir nog tvungen att köpa nya drev också om jag köper kedjan, annars går den snart ner sig.

Du växlar till tvåan runt 110 eller när framhjulet börjar komma upp. Men exakt drevtal som sagt är väldigt individuellt, dvs vilken startteknik DU har. Jag kör hellre med 16/50 än 16/45 iom min relativt stora mage.

hmm, undrar om vart din mage hamnar i förhållande till min :D
ja, jag förstår vad du menar. Men en startsetup skulle kunna vara 16/45-50 därnågonstans i alla fall om lådorna inte går på löpande band på den setupen.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!