Drevning 660????

ricky

Hårdrockare..............
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Kawa Z1000 08
vad har ni för drev på era 660??? Vid barnkörning? gata? slangning, vilka växlar rycker ni upp den på med olika drev?? bara lite funderingar...

jag kör för det mesta med 15/38 gata går upp sittande med ett litet ryck1,2,3,4

Jag kör med 16/42 för det mesta. Passar ganska bra för bus på gatan, kanon på gokartbanor typ Rörken (behöver inte gå ner på 1'an i dom tvärare kurvorna) och även lite större banor. Varvstoppen bryter vid 183-185 ca. För större banor a la' RR åker 17-drevet på. Då bryter den vid 193-195 ca.

Vad kan man dreva som mest utan att byta orginal kedja? Detta då på en 660 -04:a.

Vad är standard?

Peter the great, hur lätt tar du upp den på 3an orginaldrevad?

eisbaer skrev:
Vad är standard?

Peter the great, hur lätt tar du upp den på 3an orginaldrevad?

Ja min vill då inte upp i trean, men så är jag sämst också...

Zana skrev:
Ja min vill då inte upp i trean, men så är jag sämst också...

Mm, har ju bara kört en kväll men har inte fått upp den på trean än. Tvåan går ju på gas utan ryck dock.

Vet att man får upp den på trean, men jag har inte lärt mig koppla upp den, tror det är tricket...

Fick upp den i trean när jag hade gett mig fan på det... Hängde/slängde mig längst bak på sadeln och då flög den upp, alldeles för fort... Men det gick ju, men inte smidigt precis... hheehh

peter the great skrev:
jag kör för det mesta med 15/38 gata går upp sittande med ett litet ryck1,2,3,4

Varvar den inte jobbigt mycket i 120-130km/h med den drevningen? Brukar ligga runt den hastigheten om man åker lite längre..

Jag kör med 15/40 funkar kanon, varvar inge mk i 120 och går att slita upp utan problem när du vill på bara gas. :)

Mikey2000 skrev:
Jag kör med 15/40 funkar kanon, varvar inge mk i 120 och går att slita upp utan problem när du vill på bara gas. :)

Som man vill att det ska va :tummenupp
Ska sätta på ett 15 fram å se om det räcker annars får det bli större bak.
Utväxlingarna uträknade:
15/38 = 0.395
15/40 = 0.375
15/42 = 0.357
16/38 = 0.421
16/40 = 0.400
16/42 = 0.381
17/40 = 0.425
17/42 = 0.405

Känns som att mer än 16/40 är overkill.... Rycker ju upp den på 3:an med orginal 17/38 så med 16/40 lär den ju va lagom lättwheelad :)
Drevar man ner för mkt så får man ju mycket kortare register och dessutom kan man ju lika gärna växla ner nått snäpp istället för att dreva hojen som fan bara för att kunna få upp den på 5:an i samma hastighet som du kan ta upp den på 3:an orginal.

Det är ju kul o dreva lite så hojen blir piggare, men för mycket é inte kul tycker jag. Har kört hojen stuntdrevade blade, helt värdelöst :3freak

MackeNo1 skrev:
Känns som att mer än 16/40 är overkill.... Rycker ju upp den på 3:an med orginal 17/38 så med 16/40 lär den ju va lagom lättwheelad :)
Drevar man ner för mkt så får man ju mycket kortare register och dessutom kan man ju lika gärna växla ner nått snäpp istället för att dreva hojen som fan bara för att kunna få upp den på 5:an i samma hastighet som du kan ta upp den på 3:an orginal.

Det är ju kul o dreva lite så hojen blir piggare, men för mycket é inte kul tycker jag. Har kört hojen stuntdrevade blade, helt värdelöst :3freak

Vilken teknik för att rycka upp på 3an?

eisbaer skrev:
Vilken teknik för att rycka upp på 3an?

Av/på tekniken med gasen, sitta så långt bak på dynan som möjligt och lätta lite på arslet så man sätter ner det precis när man gasar på.

Du kan ju testa med ett knä på dynan också, då går den upp hur lätt som helst på 3:an. Tycker dock att det är skönare att sitta ner o köra, håller högre vinkel och sitter mer avslappnat då. Men ska öva mer på knävarianten för den ser ju dessutom ganska ball ut om du frågar mig :D

Bifogat

• Macke wheelar - knä liten.JPG
    Macke wheelar - knä liten.JPG
    54.6 KB · Visningar: 99
Får inte upp min med ryck å gas på 3:an men det kanske är min teknik som inte är den bästa :va eller så äre hojen som inte gett med sig riktigt än, den har bara gått 60 mil, nåja får byta drev å testa.

Emen skrev:
Får inte upp min med ryck å gas på 3:an men det kanske är min teknik som inte är den bästa :va eller så äre hojen som inte gett med sig riktigt än, den har bara gått 60 mil, nåja får byta drev å testa.

Min hade gått 25-30 mil när bilden togs :D Nu har den gått 80 mil... Tänkte jag skulle hålla mig ifrån att wheela första 10 milen jag körde med den, kunde hålla mig i drygt 1 mil sen åkte framhjulet i luften :rolleyes: Sen dess har det varit mer i luften än på marken, går helt enkelt inte att låta bli :)

Kan inte finnas nått tråkigare än att köra motard utan o svina, helt menlöst faktiskt..

Vad det gäller att få upp den på 3:an så hänger det nog mest på tekniken. Men jag är långt ifrån nått proffs, får inte upp den jämt trots att jag alltid använder samma teknik. Så en liten nerdrevning och en annan kam skulle göra det ännu roligare :banana

Back