Drevning 640sm-03

Jag tyckte 17 var helt värdelöst....jag kör ju sällan E4 i 170-180 med 640'n...
15 fram blev den bra mycket roligare i stan...lättare att hitta "rätt" växel och mycket roligare på bana som sagt...
 
åfaan.. men de går lättare upp på baken med då elelr?
 
niofemtiofyrarr skrev:
Tänkte höra om ngn har lite tips om drevning. Köpte en 640 för ett par veckor sen, och vill ha den lite mer :yoparty ... bytte till 16 fram (orginal är 17/42). Märkte typ ingen skillnad alls. Har extremt svårt att gasa upp den på 2:an och då är det ändå Acra helsystem och ombestyckade förgasare på den... Måste jag även byta bak till typ 46/48 för att det ska märkas ngn skillnad eller??? Tacksam för svar
Alltså du ska inte behöva dreva den för att få opp den på 2!
Fick själv upp min -03 med bara gaspådrag hade då ett sebring slipon!
Kan nog handla om teknink :rolleyes:
 
alla snackar om teknik men jag har en 05a ombestyckat +akra.. dämpare jag kan luta mig framåt och ge fullt i ungifär mellen 40-45km/h på 2an och den reser sig men jag får jobba ducktit i 3an men det e nog bara att öva för min del. men har du prova lite olika varvtal botten mellan du hittar nog ett läge där den reser. prova koppla upp den då har du ju oftast bättre kontroll också
 
Hmm, varför måste man gasa upp stackarna? :confused: Tycker att känslan är mycket bättre om man kopplarupp. Kändes hel fel ibörjan men nu känns det jätte lätt. :tomten
 
alltså vart det stooooor skilnad så att du gasar upp den lätt på 3an eller? hur vart den på motorväg väg då rusar den mycket mer med 15 fram i typ 120-130? :confused:
 
Kulgan skrev:
Jag tyckte 17 var helt värdelöst....jag kör ju sällan E4 i 170-180 med 640'n...
15 fram blev den bra mycket roligare i stan...lättare att hitta "rätt" växel och mycket roligare på bana som sagt...


Måste kedjan kortas med ett 15 kugg fram??
 
den här frågan kommer upp ganska ofta tycker jag

Alla går att dra upp i 2'an utan problem.. allt handlar om teknik...

2'an är busenkel.. 1'an slår man runt med.. 2'an oxå.. 3'an är lite mer skill..

jag brukar växla från 2'an till 3'an om man ska ha 3'an..

Man behöver alltså inte dreva om osv..

Edit: jag hade samma problem som er i början.. gav full gas men inget hände.. men efter lite träning så lär man sig hur man gör!
 
Boman skrev:
Måste kedjan kortas med ett 15 kugg fram??

Nädå....bara skift och spänna lite...dock så nöts ju kedjan hårdare om man bara kastbyter...har jag fått veta
:tummenupp
 
+++++ skrev:
tar växel lådan mycket stryck när man "cross" växlar?

Släpp bara på gasen och växla i samma sekund som du släpper på gasen så går det lika smidigt som att använda kopplingen. Du känner ju själv om det går smidigt eller inte, du ska inte behöva stampa i växlarna utan det ska räcka med ett lätt tryck på pedalen. Dock har jag märkt på min att "slaget" i växellådan är ganska långt så man måste trycka ganska långt för att gå i växeln ordentligt, annars har den en förmåga att hoppa ur ganska omedelbart igen.

//Eric
 
Back
Top